Елтайдағы Салбурын

Елбасының «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» мақаласынан кейін жер-жерде ұлттық мұраға деген ықылас арта бастады. Осы мақсатта облыстық «әдет-ғұрып және салт-дәстүр» орталығы маусымдық мерекелерді ел арасына кеңінен насихаттап келеді. 

Егемен Қазақстан
26.02.2018 13836
2

Осы мақсатпен Түлкібас ауданының тілдерді дамыту және мәдениет бөлімімен бірлесе орталық қызметкерлері «Салбурын мереке ғой саятшыға...» тақырыбында этно­та­ным­дық шара ұйымдастырды. Шара­ның ашылуында Түлкібас ауданының әкімі Нұрбол Тұрашбеков түл­кі­бас­тың тастүлегі, «Алаш» Халық­ара­­лық сыйлығының иесі, жазушы Мар­хабат Байғұт, орталық директоры Жәнібек Абданбекұлы мен саят-
шы Мұхтар Атахан болды.

Бүркіт баптау мен құмай тазыларды аңшылыққа баулу, аңға салу жайында ой-пікірлер білдіріліп, тәжірибе жүзінде көрсетілді. Саятшылық пен аңшылықтан қысқа метражды бейнефильм түсірілді. Оңтүстік өңіріне белгілі құсбегі Жомарт Кеуенов пен саятшы Мұхтар Атахан өз кәсіптерінің қыр-сыры туралы тың мағлұмат берді.

Салбурынның мәні мынада екен. «Аң аулау маусымы кезінде аңшылар топталып, аңы мол жерлерге сапар шегеді. Жақсы ат, қыран бүркіт, түзу мылтық – бәрі бірдей сайланады. Аңкөс адамдар, бапкер құсбегілер, білгір саңлақ саятшылар, құралайды көзге атқан мергендер, елгезек атшы-қосшылар бас қосады. Олардың ішінде әнші, күйші, жыршылар да болады. Саны шектелмейді. Бір топта он-он бес бүркіт, жиырма-отыз адам болуы да мүмкін. Ал ең аз дегенде бүркітші, қағушы, атшы-қосшы, былайша айтқанда, үш-төрт адамнан кем болмайды. Ел-жұрттан аулақ иенге шығып, қос тігіп, айлап (әдетте қарашадан ақпанның аяғына дейін) жатып, аң аулайды. Күндіз жан-жаққа бытырап, аң аулауға кетеді де, кешкілік от басына жиналады. Бір жағында түлкі, қарсақ, қасқырдың терісіне шөп, сабан тығылып жатса, екінші жағында қоңыр аңдар сойылып, табақ-табақ қара қуырдақ, ет тартылып жатады. Құрт, сүзбе қатылған қарсақ жон сорпаны аяқ-аяғымен сіміріседі. Ат-көлік отқа қойылады, бүркіт бапталады. Қай бүркітті қалай күтімге алу керектігі жастарға үйретіледі. Салбурынға шығушылар әңгіме-дүкен құрып, әзіл-сықақ айтысып, бір-бірімен құсбегілік тәжірибелерімен бөліседі.

Салбурында олжа тең бөлінеді. «Аңшыдан сыралғы, батырдан олжаны» салты осыдан қалған.

Мырзабай ОМАРОВ,

Әдет-ғұрып және салт-дәстүр орталығы, ғылыми-әдістемелік бөлім меңгерушісі

 

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

19.03.2019

«Халыққа көмек» бірқатар мәселені шешеді

19.03.2019

Халықаралық диалог: қосымша білім көкжиектері

19.03.2019

Павлодар әкімдігінде аудиторлық тексеріс және көліктік бақылау жүргізу мәселелері талқыланды

19.03.2019

Биыл 118 мың жаңа пәтер салуды жоспарлап отырмыз - Роман Скляр

19.03.2019

«Ұлыстың ұлы күні – Наурыз» мерекесін кітапханашылар атап өтті

19.03.2019

Сенат тағайындауға келісім берді

19.03.2019

Тапсырмалардың орындалу барысы қаралды

19.03.2019

Ташкентте І Орталық Азия экономикалық форумы өтті

19.03.2019

Француз инвесторлары Қостанайда шошқа шаруашылығын дамытуды ұсынды

19.03.2019

Ақтауда өңір басшылары мен  NCOC компаниясының өкілдері кездесті

19.03.2019

Қостанай ауданына жаңа әкім тағайындалды

19.03.2019

«Көрмені көріп қал, керегіңді алып қал»

19.03.2019

Ресми бөлім(19.03.2019)

19.03.2019

Түркістан: Аудандарда игерілмеген жер телімдерімен жұмыс күшейтілуі керек

19.03.2019

Шаруасы шалқыған шағын зауыттар

19.03.2019

Тегін сүт таратып жүр

19.03.2019

Түркістан: Ардагерлерге тиісті қолдау көрсетіледі

19.03.2019

Ақтаулық университет пен эстониялық оқу орны арасында меморандумға қол қойылды

19.03.2019

Қазақтың қара есептері (Наурыз мерекесі қарсаңында мәреге жетті)

19.03.2019

70 кг-ға жуық махоркамен қырғыз азаматы ұсталды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Айнаш ЕСАЛИ, «Егемен Қазақстан»

Etjeńdi balalar

Qoǵam kóz jumyp qaraı almaıtyn máse­lelerdiń basynda bala densaýlyǵy tur. Bú­gin­de mańaıymyzǵa zerdelep qaraıtyn bolsaq, tyǵynshyqtaı, tolyq jasóspirimder kó­beıe túsken. Semizdik – aýrý bolyp esep­teletindikten, qazirgi ýaqytta dıspanserlik esep­ke alynady. Sábı saýlyǵy ana qursaǵyna bit­­ken kúnnen bastap qalyptasatyndyǵyn al­dymen ata-anasy túsinýi qajet.

Amangeldi QURMET,

Igi bastama ult tanymymen úılesýi tıis

Keıde qazaq qoǵamyndaǵy oqıǵalar men qubylystarǵa nazar aýdarǵan kezde «Biz ózi­mizimdi ózimiz tolyq tanymaımyz-aý osy» degen oıǵa qalatynymyz bar. Árıne, qa­zaq ekenimizdi, bizdiń de tanym-túısigimiz, dúnıetanymymyz, ar­man-ańsarymyz, muraty­myz bar ekenin bilemiz. 

Арнұр АСҚАР, «Егемен Қазақстан»

Алты жасар Алпамыстың арманы не еді?

«Білесің бе, оқитын болсам тез өсіп, үлкен бастық болам. Оқуды да тез бітіремін. Тез келіншек аламын. Сосын менің он екі ұлым болады. Оның бірі колхоз бастығы, екіншісі агроном, үшіншісі мұғалім, бәрі де үлкен-үлкен бастық болады...»

Думан АНАШ, «Егемен Қазақстан»

Kúmis tostaǵandaǵy kóne álipbı

Kóne órkenıet oshaqtarynan urpaqqa mura bolyp qalǵan qundy dúnıelerdiń bi­ri – adamzattyń aqyl-oıyn taspalaǵan jazý­lar. Elbasy «Uly dalanyń jeti qyry» atty ma­qalasynda Esik qorymynan tabylǵan «Altyn adamnyń» janyndaǵy kúmis tosta­ǵan­dardyń birinde oıyp jazylǵan tańba­lar bar ekenin aıta kelip, «Bul – Ortalyq Azıa aýma­ǵynan buryn-sońdy tabylǵan jazý ataýlynyń ishindegi eń kónesi» degen bolatyn.

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

«Jaqsy kitap – jan azyǵy»

Kitap oqıtyn jáne oqymaıtyn adamdardyń alshaqtyǵy árqashan kózge kórinip turady. Alǵashqylardyń oıy tereńdeý, tili sheshendeý bolsa, sońǵylardyń tili tutqyr, aýzynan sózi túsip turatynyn jıi kóresiz. Máseleni jaqsy bilip tursa da, ondaılar oıyn jetkize almaı, ábden qysylady.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікір қосу