«Третьяков галереясы топтамасынан XX ғасырдың 50 жауһары» атты көрме ашылды

Астананың 20 жылдығына орай жаһандық өнердің жауһарына баланатын ең үздік шығармалар легі елорда төріне келді. Қазақстан Республикасы Ұлттық музейінде «Третьяков галереясы топтамасынан XX ғасырдың 50 жауһары» деп аталған көшпелі көрме көпшілік қауымға жол тартты. Мәскеу төрінен елімізге әкелінген ең таңдаулы елу картина көрермен көңілінің көкжиегінен көрінген көркем туындылар. 

Егемен Қазақстан
07.06.2018 5788
2

Тарихы XIX ғасырда өмір сүрген ағайынды орыс көпес­­­тері Павел мен Сергей Тре­тьяковтардың есімдерімен астасып жатқан Мәскеу қалалық көркемсурет галереясы заманалар келбетінде аса жоғары баға­ланған айшықты картиналарды қамтыған. Оның ішінде қазақ суретшілерінің де шоқтығы биік шығармалары бар. Молдахмет Кенбаевтың қазақ жігіттерінің асқақ рухын танытқан «Асауға құрық салу» картинасының түпнұсқасы, Әбілхан Қастеевтің бірқатар іргелі еңбектері, Камиль Муллашевтің «Жер және уақыт. Қазақстан», «Таң» сынды туындыларын айрықша айтуға болады. Коллекциясы жеке қорлар мен өзге де мұражайлардағы бейнелеу өнерінің ең үздік туындыларымен ұдайы толығып отыратын мәдениет ошағының қорында 150 мыңнан астам туынды бар деседі. Елордалық көрерменге ұсынылып отырған экспозиция соның бір парасы ғана. Десе де мұндағы әр картинаның том-том кітапқа арқау боларлық тарихы бар.

Көрме негізінен үш кезеңді қамтыған. XX ғасырдың басынан Қазан төңкерісіне дейінгі Ресей өнерінің негізі қаланған импрессионизм, кубизм кезеңдері, ал келесі төңкерістен кейінгі кезең­нен импрессионизмнен алшақтап қарапайымдылық пен шынайылыққа ұмтылудың лебі еседі. Үшінші кезең соғыс жылдарынан кейінгі жылымық кезең. Ол кездегі туындылардан социалистік реализм, дала өзгерістері, көрерменге күш беруді мақсат тұтқан моти­вация­лық образдарды көптеп кездестіресіз.

Мәселен, Николай Андроповтың бастан-аяқ суық түсті гамманы қолдану ар­қылы жылымық кезеңдегі жұмыс­шының портретін бейнелеген «Монтаждаушы» картинасы қара­пайым еңбек адамының қыз-қыз қайнаған тіршілігін танытса, Исаак Бродскийдың «Сарғайып түскен жапырақтар» картинасы жасырын әсемдікті нәзік сызықтармен жеткізген. Көрмеде бұдан бөлек Абрам Архиповтың «Шаруа әйел», Константин Коровиннің «Бауда. Гурзуф», Аркадий Рыловтың «Жасыл шу», Федор Решетниковтың «Тағы да екілік», Татьяна Яблонскаяның «Таңертең», Юрий Пименовтың «Болашақ көшедегі той» сынды әйгілі еңбектерін табасыз. Экспозицияланатын суреттердің көпшілігін орыс бейнелеу өнері­нің ұлттық дәстүрінің мәйегі саналатын есімдері Мәскеу көр­кем сурет мектебімен байланыс­ты шеберлер жасаған. Сурет­шілердің өздеріне ғана тән дербес мәнеріне, бағыттарына, темпе­раментіне, көркем сурет тобына қатыстылығына қарамастан дәстүр­лердің ұрпақтан-ұрпаққа, шеберден-шеберге беріліп отыр­ғаны еріксіз таңғалдырады.

– Біз Астанада алғаш рет өз коллекциямызды ұсынып отырмыз. Бізді біріктіретін ұлы күш – өнер дейтін құдірет. Мұн­да әкелінген шығармалар бей­нелеу өнерінің шеберлік шыңын әйгілейтін әлемдік дәрежедегі тарихи еңбек­тер. Бұл талай суретшілердің шы­ғар­­машылығына қанат бітіреді деп сенеміз, – дейді Третьяков галереясының Бас директоры Зельфира Трегулова.

Көрменің ашылу салтанатына қатысқан Мәдениет және спорт министрі Арыстанбек Мұхамедиұлы аталған көрме Ресей мен Қазақстан мәдениетін бір арнадан тоғыстырып өнер- сүйер қауымды рухани тұрғыдан жақындата түсетін айтулы шара екенін айтып, Мәскеуден арнайы келген Третьяков галереясының Бас директоры Зельфира Трегу­ловаға алғысын білдірді. Көрме қыркүйек айының онына дейін жалғасатын болады.

Арман ОКТЯБРЬ,

«Егемен Қазақстан»

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

16.11.2018

Қазақстан туризмін дамытудағы кезекті қадам

16.11.2018

Абылай ханның Галдан Цереннің тұтқынында болған жері табылды

16.11.2018

Қазақстан қор биржасы 25 жылдығын қорытындылады

16.11.2018

Әйелдер істері және отбасылық-демографиялық саясат жөніндегі ұлттық комиссия отырысы өтті

16.11.2018

Атыраулық Қаһарман Қисметов  Әлем чемпионатының қола жүлдегері атанды

16.11.2018

Қазақ жігіті америкалық хоккей командасының капитаны атанды

16.11.2018

​Қазақстан БҰҰ Қауіпсіздік Кеңесінің Эритреяға қарсы санкцияларды жою туралы қарарын қолдады

16.11.2018

Алматыда белгілі сахна суретшісі Мұрат Сапаровтың көрмесі өтті

16.11.2018

ШҚО Зайсан ауданында Баймұрат батырға ескерткіш қойылды

16.11.2018

Қ. Тоқаев халықаралық кездесулер өткізді

16.11.2018

​Тегеранда Қазақстан-Иран консулдық консультациялары өтті

16.11.2018

Үнді бизнесмендеріне Қазақстандағы инвестициялық жобалар ұсынылды

16.11.2018

Д.Кәлетаев Батыс Қазақстан облысында өтіп жатқан Азаматтық Форумның жұмысына қатысты

16.11.2018

Қазпошта 111 франчайзинг нүктесін ашты

16.11.2018

Елбасы Владимир Путинмен телефон арқылы сөйлесті

16.11.2018

Астанада жасөспірімдер олимпиадасының жеңімпаздарына құрмет көрсетті

16.11.2018

Шымкенттен Дубайға ұшатын рейс ашылады

16.11.2018

Шымкентте Қазақстан – Өзбекстан бірінші аймақаралық форумы өтті

16.11.2018

Қостанайлық полицейлер жедел-профилактикалық шара кезінде мал ұрлығын ашты

16.11.2018

Соңғы 10 айдағы салықтық түсімдер бойынша жұмыс қорытындыланды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Esi ketken eskini alady

Búginde avtomobıl degen burynǵydaı baılyqtyń, sol kólikti satyp alǵan adamnyń áleýmettik jaǵdaıynyń jaqsy ekendiginiń kórsetkishi bolýdan qalyp barady. Bir úıde eki, keıde úsh avtokóliktiń bolýyn, tipti keıbir jumyssyz júrgenderdiń de avtokólik satyp alýyn oǵan mysal retinde keltirýge bolady. Osy oraıda avtomashınalardyń sonshalyq kóbeıip ketýiniń syry nede degen saýaldyń týyndaýy da zańdy. 

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Qala jáne qazaq

Astana – jastar qalasy. Qala kóshelerinde kele jatyp aınalańa qarasań kóbinese jastardy kóresiń. Demek, Astana – bolashaqtyń qalasy. Osy Astana arqyly qazaqtardyń qala halqyna aınalyp kele jatqandyǵyn jáne aınala alatyndyǵyn anyq baıqaýǵa bolady.

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Mádenıetti adam. Ol kim?

Osy keıde on ekide bir gúli ashylmaǵan kókórim jastarǵa albyrttyqtyń saldarynan jibergen aǵattyǵy men qateligin túzeý maqsatynda apalyq qamqorlyqpen azǵantaı bir aqyl-keńes aıta bastasań, munyńdy muqatý, tuqyrtý dep oılaıtyndaryna túsinbeısiń.  Olardyń bári syndy solaı qabyldaıdy degen pikirden aýlaqpyz árıne, biraq kúndelikti ómirde mundaı jaıtqa jıi tap bolyp jatatynymyz ras endi. Munan soń aldyńǵy tolqyn apalarymyz ben aǵalarymyzdyń aldarynan kese-kóldeneń ótpeı, jumsaǵan jaqtaryna quldyrańdaı usha jóneletin baıaǵy bizdiń kezimizdegi jastardyń eleýsiz ǵana eskertilgen úlkenderdiń áńgimesinen keıin endigári sol kemshilikti qaıtalamaýǵa tyrysatyn elgezektigi, qarapaıymdylyǵy, kishipeıildigi, ıbalylyǵy sanamyzǵa saǵynysh sazyndaı sarqyla oralady. 

Арнұр АСҚАР, «Егемен Қазақстан»

Sheraǵań shertken sher

Qazaq jýrnalıstıkasynyń qara narlary Sherhan Murtaza men Kamal Smaıylovtyń «Egemendegi» hattary kezinde qoǵamdyq sanaǵa serpilis ákelgeni málim. «Qadirli Kamal Dos!», «Qadirmendi Sherhan!» dep bastap, el ómiriniń qaltarys-bultarystaǵy búkil problemasyn jipke tizip kórsetken, odan shyǵatyn jol izdegen eki tulǵanyń hattaryn qazir oqysań, alysty boljaı bilgen kóregendigine eriksiz tańǵalasyń. 

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Sotqa silteı salý sán be?

Qara qyldy qaq jaryp, ádildikti aıtqan qazaq bıleriniń bılik qaǵıdasy: «Týra bıde týǵan joq, týǵandy bıde ıman joqqa» negiz­delgeni málim. Qasqaıyp turyp qamshysyn aldyna tastap: «Baı bolsań halqyńa paıdań tisin, batyr bolsań dushpanǵa naızań tısin. Baı bolyp paıdań tımese, batyr bolyp naızań tımese jurttan ala bóten úıiń kúısin» dep Áıteke bıdiń shamyrqanǵany, judyryqtaı jumylǵan Qazybek bıdiń Qońtajyny bılik aıtý kezegi tıgende: «Sózdi óńmenime suǵyp aıtqan kezde, eki ıyǵynan eki aıý aýzynan ot shashyp «typyr»» etshi, «kóreıin» dep turdy. Kórdińiz be, bılik aıtqan adam sózimen de kózimen de, susymen de yqtyra alady eken. Qazaq bıleri dala zańynyń oryndaýshylary bolǵan. Tek ádildikti tý etip kótergen onyń aldynda han da qara da birdeı jaýap bergen.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу