Темір жолдағы түйткілдер шешімін тапса игі (пікір)

«Егемен Қазақстан» республикалық газетінің 2018 жылдың 26 наурызындағы №56 (29287) нөмірінде Қызылорда – Жезқазған пойызының кестесіне қатысты мақала жарияланған болатын. Халықтың көкейіндегі мәселені дер кезінде көтерген басылымнан аталған мақаланы оқи отырып, осы жайтқа байланысты өзім көрген жағдайды және көкейдегі ойды жазып отырмын.

Егемен Қазақстан
14.06.2018 5569
2

Расында да темір жол қозғалыс құралы ретінде адам өмірінде елеулі маңызға ие. Дей тұрғанмен, жол жүру кезінде өзіміз куә болған кейбір жайттарға қарап отырып, бүгінгі таңда елімізде темір жол тәртібі қандай деген мәселе төңірегінде ойланатынымыз рас. Ілгеріде жартылай әскери қатаң тәртіпте болған темір жол саласы бүгінде мемлекеттік және жекеменшік болып түрлі мекемелерге бөлініп кеткен. Кеңестік дәуірде атал­ған салаға байланыс­ты туындаған мәсе­лені сол кезде жұмыс істеп тұрған Темір жол министрлігіне барып айтатын едік. Заманмен бірге еліміздің кейбір салаларының құрылымдары да өзгерді. Ал темір жол саласы бүгінде жеке-жеке акционерлік қоғамдарға бөлініп кеткен­діктен, пікірің мен арызыңды кімге айта­рыңды да білмейсің.

Адам баласы түрлі жағдайлармен жол жүреді. Халық көбінесе ыңғайлы әрі қауіп­сіз болғандықтан пойызға мінеді. Менің өзім де Қызылорда қаласына жиі бара­мын. Алайда әрбір сапар сайын қайталана беретін бір жайтты айтпай кетуге болмайды. Мәселен, темір жол кассасына бара қалсаң, үнемі билет болмайды. Білуімше, жол жүру құжатын алу үшін кемінде бір жарым ай бұрын қамдану керек екен. Әсіресе бүгінде Көкшетау – Қызылорда, Петропавл – Қызылорда бағытына билет табу өте қиын болып тұр. Ал аяқ астынан шаруасы шығып, жол жүруге мәжбүр болған азаматтар қайтпек?! Амал жоқ, олар мұндай жағдайда жолсеріктерге жағдайын айтып, жалынып болса да мініп кетуді ғана ойлайды. 

Өзім бір сапарымда Қарағанды – Жез­қазған бағытындағы пойызға мініп, мынадай жағдайды бастан кештім. Сол кезде бір вагонның өзіне жүзге жуық адам мінді. Содан вагон ішінде орынға талас бас­талып кетті. Әрине мұндай талас-тар­тыстың соңы дауға да ұласуы мүмкін әрі бұл темір жол тәртібіне де нұқсан келтіретін жағдай. 

 Бүгінде ғаламторда билет сатушылар пайда болған. Сонымен қатар жол жүру құжатын сататын жекелеген агенттіктер де бар. Ал кейбір тұрғындардың сол би­лет­­терді сатумен айналысатын кәсіп­кер­­­лердің қолында болуы мүмкін деген ойы да кейде шындыққа жанасатын сияқ­ты. Мәселен, Қызылорда – Көкшетау, Петро­павл – Қызылорда бағытына екі бір­дей жүрдек пойыз қатынайды. Олар­да негізінен Жамбыл және Шымкент өңір­лерінің жүргіншілері көп жүреді. Бұл ретте менің бір вагонды тек қана Қызыл­орда­ға баратын жолаушыларға арнаса деген ойым бар.

Тағы бір мәселе, Қызылорда – Жез­қазған бағытына қатынайтын пойыз Қа­ра­ғанды қаласынан шықса, бұл әсіресе Сыр еліне жолаушылайтын азаматтар үшін тиімді болар еді. Сонымен қатар тө­те жол арқылы тұрғындардың шамамен он сағат уақытын ұтуға болады екен. Бұл күнде Жезқазған және Қызылорда тұрғын­дары жол азабын тартып отыр.

Тарихқа жүгінсек, сонау 1924 жылдары Жезқазған және Қарсақбай кен орындарынан Қызылорданың Жосалы кентіндегі механикалық зауытқа темір мен мысты қорыту мақсатында арнайы жүк вагондары үшін жіңішке темір жол тартылғаны белгілі. Елбасының да бүгінде батыс беткейге жаңадан тар колеялы жол торабын салудағы мақсаты – ел экономикасын көтерумен қатар, халықтың жағдайын жақсарту болатын. Енді осы салаға жауапты тиісті басшылар Елбасы бастамасын әрі қарай қолдап, жұмыс атқарса дұрыс болар еді. Сонымен қатар тиісті басшылар бүгінде халықтың басты тілегі болып отырған Жезқазған – Қызылорда бағытындағы по­йызды Қарағанды қаласынан жүргізуге ықпал етсе деген тілек бар. 

Зейнетай АЛМАХАНОВ,

Қарағанды қаласының тұрғыны, зейнеткер
 

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

25.09.2018

Сенат комитетінде діни қызмет және діни бірлестіктер мәселелері туралы заң жобасы қаралды

25.09.2018

Игорь Чжан: Велосипедтің кесірінен жүлде алмадым

25.09.2018

Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ QS рейтингінде тағы да алға жылжыды

25.09.2018

142 үміткерге «Болашақ» стипендиясы тағайындалды

25.09.2018

Жақсы өсім - нәтижелі жұмыстың кепілі

25.09.2018

Инвесторлармен ортақ келісімге келді

25.09.2018

«Egemen Qazaqstan» газетінің журналисі марапатталды

25.09.2018

Қазақстан Экономикалық ынтымақтастық ұйымын нығайтуға және реформалауға шақырды

25.09.2018

Қазақстан Нельсон Мандела Бейбітшілік саммитіне қатысты

25.09.2018

Астана тұрғыны 10-қабаттан құлаған баланы тосып алды

25.09.2018

Қ. Қасымов ұялы телефондар ұрлығының жолын кесу шаралары туралы айтып берді

25.09.2018

Назарбаев Университетінде тың жобалар таныстырылды

25.09.2018

Нәубәт Қалиев қайтыс болды

25.09.2018

Үкіметте өңірлерді дамытудың 2020 жылға дейінгі мемлекеттік бағдарламасының жобасы мақұлданды

25.09.2018

АӨК цифрландыру аясында 20 цифрлық және 4000 дамыған ферма құрылады

25.09.2018

Жағажай волейболынан әлем чемпионатының іріктеу турнирі өтеді

25.09.2018

«Барыс» Мәскеуде «Динамоны» ұтты

25.09.2018

Бүгін Бакуде белдескен қос балуанымыз ұтылды

25.09.2018

«Хат қоржын» (25.09.2018)

25.09.2018

Солтүстік Қазақстан полицейлері Тілдер фестивалін өткізді

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Tirshilikti mádenıet bıleıtin qoǵam

Osy ýaqytqa deıin jeke adamnyń tirshiligin, turmys jaǵdaıyn onyń bilimi men eńbekqorlyq qasıetiniń bılep kelgendigi belgili. Adamdar kóp jaǵdaıda qoǵamnan bilimine saı oryn alyp otyrdy. 

Асан Мирас,

Ulaǵat pen muraǵat

Qaıǵyly ólimi qalyń jurttyń qabyrǵasyn qaıystyryp, qyrshyn ǵumyry qıylǵan óner, mádenıet, sport sańlaqtary qaı ultta bolsyn az emes. Ondaı has talanttardy halyq eshqashan umytpaıdy. Talanttardyń fánıdegi taǵdyry kelte bolǵanymen, halyqtyń júregi men jadyndaǵy ǵumyryn myńjyldyqtarmen ólsheýge bolady. Aıtalyq, áıgili grek ańyzyndaǵy aıbyndy batyrlar Ahılles pen Gektordyń esimderi dáýirlerden dáýirlerge kóshe júrip, ult sanasynda jarqyrap ǵumyr keshýde. Ańyzdyń epıloginde aıtylǵandaı, keıingi urpaq tıtandardy máńgi eske tutatyn bolady. Tipti, grektiń búkil tarıhy áli kúnge deıin ataqty Gektor men Ahıll shaıqasyna baılanysty óriledi. Biz muny nege aıtyp otyrmyz? Qaı ult bolmasyn, esimi elge eleýli tulǵalaryn este qaldyrýdyń esti joldaryn ustanady. Qazaq tarıhyn aqtarsaq ta, ádebıet betterin paraqtasaq ta túrli klassıkalyq joqtaý úlgilerine jolyǵatynymyz sózsiz. Joǵarydaǵy dańqty grek batyry Ahıllestiń de atyn aqıqatqa bergisiz asqaqtatqan áıgili Gomer abyz. 

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Qasiet pen qasiret

«Dánikkennen qunyqqan jaman» degen sózge mán bersek, munda úlken fılosofııalyq maǵyna bar. Táýba, bireý bireýden nan surap jeıtin zaman emes qazir. Toqshylyq zaman. О́zimizdi qoı ústine boztorǵaı jumyrtqalaǵan barshylyqta, etek-jeńniń keń kezinde dúnıege kelgen, zárýlik kúıin sezinbeı ósken urpaqqa balaımyz. Dastarqannan nan, maı, qant, sút, qaımaq eshqashan úzilgen emes. Sonymyzben baı sanalmasaq ta, bardyń sanatynan bolatynbyz... Qudaı saqtaı gór, taǵamǵa talǵam-talabymyzdyń sharyqtap ósip ketkeni sonshalyq keıde dastarqannan búginde nan qoıylatyn bos oryn tappaı qınalatynymyz ras. Sóıte tura, toqshylyq zamanda ómir súrip jatqanymyzdy sezinbeıtinimiz jaman. Moıyndaǵymyz kelmeıtini qorqynyshty. 

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Minez adamnyń taǵdyry ma?

Qazir Elbasynyń «Bolashaqqa baǵdar: rýhanı jańǵyrý» baǵdarlamasy týraly jıi áńgime qozǵalýda. Jańa turpatty jańǵyrýdyń eń basty sharty – ulttyq kodyńdy saqtaı bilý, ıaǵnı zaman jańalyqtaryn qabyldaı, oǵan ún qosa otyryp, basqa ulttardan árdaıym erekshelendirip turatyn ózińniń ulttyq bolmysyńdy, qazaqy qalybyńdy damyta bilý ekendigi aıtylýda.

Жұмабай ШАШТАЙҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Esti men eski

Elektrondy aqparat quraldaryn qosa qalsań-aq jarq etip shyǵa keletin ánshilerdiń bitim-bolmystarynan syr aýlaı uzaq qadalatynyń bar. Qyz-jigitterdiń arasynda burynnan biletiniń ıa qatarǵa jańa-jańa ilingenderiniń oryndaǵan ánderine qulaı elikpeseń de – beker obaldary káne, beıjaı tyńdap otyrǵyzbaıtyn izdenisteriniń qýaty barshylyq. Bul salanyń jetik bilgiri sanalmasań da, tańdaǵan repertýaryna ózińshe kóńil aýdaryp, naqyshyn ishki tarazyńmen ólshep, órnek ıirimin oısha saraptaısyń ǵoı, baıaǵy. 

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу