Инклюзивті білім – мүмкіндіктер алаңы

Кеше Астанада Білім және ғылым министрлігінің ұйым­дас­тыруымен республикалық Тамыз кеңесі шеңберінде «Білім беру процесін психологиялық-педагогикалық қолдау инклюзивті білім беруді дамытудың басты шарты ретінде: стратегиялық жоспарлау, нәтиже, перспективті шешімдер» атты секциялық отырыс өтті.

Егемен Қазақстан
14.08.2018 2757
2

Елордадағы Оқушылар сарайында өткен білім беру саласы мамандарының басқосуы мұғалімдер үшін жаңа оқу жылының басталуына тың серпін және жұмыс жоспарын озық идея­лармен толықтыратын дәстүрлі кездесу десе болады.

Биылғы басқосудың негізгі мақсаты − ғылыми коммуникация мен халықаралық деңгейдегі практиктердің технологиялық шешімдерінің тиімділігін талдау негізінде инклюзивті білім берудегі ұлттық тәсілдеменің белсенділігін арттыру екенін атап өткеніміз жөн.

Жиында сонымен қатар әр білім беру ұйымында білім алушы тұлғасын табысты әлеуметтендіру және тең білім алу мүмкіндіктерін қамтамасыз етуге ықпал ететін мультимәдени білім беру ортасын қалыптастыру жайы сөз болды. Жиынды Білім және ғылым вице-министрі Асхат Аймағамбетов ашып, іс-шараға министрліктің Мектепке дейінгі және орта білім беру департаментінің директоры Шолпан Каринова модераторлық етті. 

Бүгінде елімізде инклюзивті білім беру мәселесіндегі ұғымды кеңейту және білім беру ұйымында инклюзияны тиімді енгізу бойынша нақты модель әзірлеу өзекті. Кеңесте сөз болғандай, инклюзивті білім беруді іске асыру мәселесіндегі қиындықтар балалардан бұрын педагог-психологтар мен ата-аналарда туындайды.

Сонымен қатар арнайы психолог мамандардың тапшылығы да ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды жалпы білім беру кеңістігіне қосуға кедергі келтіріп отыр. Өз кезегінде Отбасылық білім беру институтының директоры Софья Евдокимова министрліктің инклюзивті білім беруге дер кезінде мән беріп отырғандығын айтып өтті. Бірақ осы ретте елімізде инклюзивті білім беруді отбасы тәрбиесімен ұштастыратын мамандардың тапшылығын ескермеуге болмайды.

С.Евдокимованың айтуынша, әрбір мектептегі психолог маман отбасылық білім беру институтында тәжірибелерін тереңдетуі қажет. Бұл бағытта еліміздің түкпір-түкпірінен келген 500-дей психолог аталған институтта арнайы дәріс алуда. Алайда ондай курстарды жылда өткізуге институт қауқарсыз. «Осы күнге дейін біз 1400-дей психолог маман дайындадық. Бірақ елімізде ерекше білім беруді қажет ететін 147 мыңнан астам балаға ол мамандардың өте аз екені айтпаса да түсінікті», дейді Софья Львовна.

Биылғы іс-шараға 300-ге тарта мұғалімдер қатысып, оларға Ресейден арнайы шақыртылған психология ғылымдарының профессорлары дәріс оқыды. Шетелдік ғалымдардың айтуынша, болашақта ерекше оқытуды қажет ететін балалар жалпы білім беретін мектептерде дәріс алуы керек. Себебі оларды қалыптастыратын негізгі институт ең бірінші ата-анасы және оның өз қатары мен ұстаздары. «Бұл бағытта ең алдымен баладан бұрын олардың ата-аналарын оқыту маңызды екенін ескерген жөн.

Сәйкесінше аутизм сияқты белгілері бар балаларды оқытатын педагогтерді көптеп дайындау бүгіннің басты міндеті екенін айтқым келеді. Бұл психологтардың аутистік спектр бұзылысы бар балаларды одан əрі оқыту үшін олардың тірегі мен қолдаушысы болуы үшін қажет. Мұндай жағдай Ресейде де маңызды болып отыр. Кей өңірлер бұл саланы еркін дамытып жатса, кей облыстарда маман тапшылығы өзекті», дейді Ресей Білім министрлігі сараптау кеңесінің мүшесі Альбина Нестерова.

Сондай-ақ Тамыз кеңесіне келген басқа да шетелдік сарапшылар Қазақстанда инклюзияны қолдану бойынша мектептің психологиялық қызметінде нейропедагогика әдістерін енгізуді ұсынады. Одан бөлек инклюзивті білім беру жағдайында оқушылардың отбасыларымен өзара әрекеттестік нәтижелерін арттыру жайы да әңгімеге өзек болды. 

Астанада басталған инклюзивті білім беру тақырыбындағы психологтердің кездесуінде Абай атындағы ҚазҰПУ-дің Психология институтының директоры Жәмила Намазбаева мұндай идеологиялық негіздерді жүзеге асыруда Елбасы ұсынған «Рухани жаңғыру» бағдарламасының маңызы зор екендігін атап өтті. 

«Бүгінгі көтеріліп жатқан мәселе ерекше балаларға ғана емес, оқу үлгерімдері төмен, сондай-ақ мінез-құлқы бұзылған балалар үшін де аса маңызды. Олардың барлығы жалпы білім беру кеңістігіне біріктірілуі керек», дейді Ж.Намазбаева.

Мирас АСАН,
«Егемен Қазақстан»

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

16.11.2018

Қазақстан туризмін дамытудағы кезекті қадам

16.11.2018

Абылай ханның Галдан Цереннің тұтқынында болған жері табылды

16.11.2018

Қазақстан қор биржасы 25 жылдығын қорытындылады

16.11.2018

Әйелдер істері және отбасылық-демографиялық саясат жөніндегі ұлттық комиссия отырысы өтті

16.11.2018

Атыраулық Қаһарман Қисметов  Әлем чемпионатының қола жүлдегері атанды

16.11.2018

Қазақ жігіті америкалық хоккей командасының капитаны атанды

16.11.2018

​Қазақстан БҰҰ Қауіпсіздік Кеңесінің Эритреяға қарсы санкцияларды жою туралы қарарын қолдады

16.11.2018

Алматыда белгілі сахна суретшісі Мұрат Сапаровтың көрмесі өтті

16.11.2018

ШҚО Зайсан ауданында Баймұрат батырға ескерткіш қойылды

16.11.2018

Қ. Тоқаев халықаралық кездесулер өткізді

16.11.2018

​Тегеранда Қазақстан-Иран консулдық консультациялары өтті

16.11.2018

Үнді бизнесмендеріне Қазақстандағы инвестициялық жобалар ұсынылды

16.11.2018

Д.Кәлетаев Батыс Қазақстан облысында өтіп жатқан Азаматтық Форумның жұмысына қатысты

16.11.2018

Қазпошта 111 франчайзинг нүктесін ашты

16.11.2018

Елбасы Владимир Путинмен телефон арқылы сөйлесті

16.11.2018

Астанада жасөспірімдер олимпиадасының жеңімпаздарына құрмет көрсетті

16.11.2018

Шымкенттен Дубайға ұшатын рейс ашылады

16.11.2018

Шымкентте Қазақстан – Өзбекстан бірінші аймақаралық форумы өтті

16.11.2018

Қостанайлық полицейлер жедел-профилактикалық шара кезінде мал ұрлығын ашты

16.11.2018

Соңғы 10 айдағы салықтық түсімдер бойынша жұмыс қорытындыланды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Esi ketken eskini alady

Búginde avtomobıl degen burynǵydaı baılyqtyń, sol kólikti satyp alǵan adamnyń áleýmettik jaǵdaıynyń jaqsy ekendiginiń kórsetkishi bolýdan qalyp barady. Bir úıde eki, keıde úsh avtokóliktiń bolýyn, tipti keıbir jumyssyz júrgenderdiń de avtokólik satyp alýyn oǵan mysal retinde keltirýge bolady. Osy oraıda avtomashınalardyń sonshalyq kóbeıip ketýiniń syry nede degen saýaldyń týyndaýy da zańdy. 

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Qala jáne qazaq

Astana – jastar qalasy. Qala kóshelerinde kele jatyp aınalańa qarasań kóbinese jastardy kóresiń. Demek, Astana – bolashaqtyń qalasy. Osy Astana arqyly qazaqtardyń qala halqyna aınalyp kele jatqandyǵyn jáne aınala alatyndyǵyn anyq baıqaýǵa bolady.

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Mádenıetti adam. Ol kim?

Osy keıde on ekide bir gúli ashylmaǵan kókórim jastarǵa albyrttyqtyń saldarynan jibergen aǵattyǵy men qateligin túzeý maqsatynda apalyq qamqorlyqpen azǵantaı bir aqyl-keńes aıta bastasań, munyńdy muqatý, tuqyrtý dep oılaıtyndaryna túsinbeısiń.  Olardyń bári syndy solaı qabyldaıdy degen pikirden aýlaqpyz árıne, biraq kúndelikti ómirde mundaı jaıtqa jıi tap bolyp jatatynymyz ras endi. Munan soń aldyńǵy tolqyn apalarymyz ben aǵalarymyzdyń aldarynan kese-kóldeneń ótpeı, jumsaǵan jaqtaryna quldyrańdaı usha jóneletin baıaǵy bizdiń kezimizdegi jastardyń eleýsiz ǵana eskertilgen úlkenderdiń áńgimesinen keıin endigári sol kemshilikti qaıtalamaýǵa tyrysatyn elgezektigi, qarapaıymdylyǵy, kishipeıildigi, ıbalylyǵy sanamyzǵa saǵynysh sazyndaı sarqyla oralady. 

Арнұр АСҚАР, «Егемен Қазақстан»

Sheraǵań shertken sher

Qazaq jýrnalıstıkasynyń qara narlary Sherhan Murtaza men Kamal Smaıylovtyń «Egemendegi» hattary kezinde qoǵamdyq sanaǵa serpilis ákelgeni málim. «Qadirli Kamal Dos!», «Qadirmendi Sherhan!» dep bastap, el ómiriniń qaltarys-bultarystaǵy búkil problemasyn jipke tizip kórsetken, odan shyǵatyn jol izdegen eki tulǵanyń hattaryn qazir oqysań, alysty boljaı bilgen kóregendigine eriksiz tańǵalasyń. 

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Sotqa silteı salý sán be?

Qara qyldy qaq jaryp, ádildikti aıtqan qazaq bıleriniń bılik qaǵıdasy: «Týra bıde týǵan joq, týǵandy bıde ıman joqqa» negiz­delgeni málim. Qasqaıyp turyp qamshysyn aldyna tastap: «Baı bolsań halqyńa paıdań tisin, batyr bolsań dushpanǵa naızań tısin. Baı bolyp paıdań tımese, batyr bolyp naızań tımese jurttan ala bóten úıiń kúısin» dep Áıteke bıdiń shamyrqanǵany, judyryqtaı jumylǵan Qazybek bıdiń Qońtajyny bılik aıtý kezegi tıgende: «Sózdi óńmenime suǵyp aıtqan kezde, eki ıyǵynan eki aıý aýzynan ot shashyp «typyr»» etshi, «kóreıin» dep turdy. Kórdińiz be, bılik aıtqan adam sózimen de kózimen de, susymen de yqtyra alady eken. Qazaq bıleri dala zańynyń oryndaýshylary bolǵan. Tek ádildikti tý etip kótergen onyń aldynda han da qara da birdeı jaýap bergen.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу