Инклюзивті білім – мүмкіндіктер алаңы

Кеше Астанада Білім және ғылым министрлігінің ұйым­дас­тыруымен республикалық Тамыз кеңесі шеңберінде «Білім беру процесін психологиялық-педагогикалық қолдау инклюзивті білім беруді дамытудың басты шарты ретінде: стратегиялық жоспарлау, нәтиже, перспективті шешімдер» атты секциялық отырыс өтті.

Егемен Қазақстан
14.08.2018 2400
2

Елордадағы Оқушылар сарайында өткен білім беру саласы мамандарының басқосуы мұғалімдер үшін жаңа оқу жылының басталуына тың серпін және жұмыс жоспарын озық идея­лармен толықтыратын дәстүрлі кездесу десе болады.

Биылғы басқосудың негізгі мақсаты − ғылыми коммуникация мен халықаралық деңгейдегі практиктердің технологиялық шешімдерінің тиімділігін талдау негізінде инклюзивті білім берудегі ұлттық тәсілдеменің белсенділігін арттыру екенін атап өткеніміз жөн.

Жиында сонымен қатар әр білім беру ұйымында білім алушы тұлғасын табысты әлеуметтендіру және тең білім алу мүмкіндіктерін қамтамасыз етуге ықпал ететін мультимәдени білім беру ортасын қалыптастыру жайы сөз болды. Жиынды Білім және ғылым вице-министрі Асхат Аймағамбетов ашып, іс-шараға министрліктің Мектепке дейінгі және орта білім беру департаментінің директоры Шолпан Каринова модераторлық етті. 

Бүгінде елімізде инклюзивті білім беру мәселесіндегі ұғымды кеңейту және білім беру ұйымында инклюзияны тиімді енгізу бойынша нақты модель әзірлеу өзекті. Кеңесте сөз болғандай, инклюзивті білім беруді іске асыру мәселесіндегі қиындықтар балалардан бұрын педагог-психологтар мен ата-аналарда туындайды.

Сонымен қатар арнайы психолог мамандардың тапшылығы да ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларды жалпы білім беру кеңістігіне қосуға кедергі келтіріп отыр. Өз кезегінде Отбасылық білім беру институтының директоры Софья Евдокимова министрліктің инклюзивті білім беруге дер кезінде мән беріп отырғандығын айтып өтті. Бірақ осы ретте елімізде инклюзивті білім беруді отбасы тәрбиесімен ұштастыратын мамандардың тапшылығын ескермеуге болмайды.

С.Евдокимованың айтуынша, әрбір мектептегі психолог маман отбасылық білім беру институтында тәжірибелерін тереңдетуі қажет. Бұл бағытта еліміздің түкпір-түкпірінен келген 500-дей психолог аталған институтта арнайы дәріс алуда. Алайда ондай курстарды жылда өткізуге институт қауқарсыз. «Осы күнге дейін біз 1400-дей психолог маман дайындадық. Бірақ елімізде ерекше білім беруді қажет ететін 147 мыңнан астам балаға ол мамандардың өте аз екені айтпаса да түсінікті», дейді Софья Львовна.

Биылғы іс-шараға 300-ге тарта мұғалімдер қатысып, оларға Ресейден арнайы шақыртылған психология ғылымдарының профессорлары дәріс оқыды. Шетелдік ғалымдардың айтуынша, болашақта ерекше оқытуды қажет ететін балалар жалпы білім беретін мектептерде дәріс алуы керек. Себебі оларды қалыптастыратын негізгі институт ең бірінші ата-анасы және оның өз қатары мен ұстаздары. «Бұл бағытта ең алдымен баладан бұрын олардың ата-аналарын оқыту маңызды екенін ескерген жөн.

Сәйкесінше аутизм сияқты белгілері бар балаларды оқытатын педагогтерді көптеп дайындау бүгіннің басты міндеті екенін айтқым келеді. Бұл психологтардың аутистік спектр бұзылысы бар балаларды одан əрі оқыту үшін олардың тірегі мен қолдаушысы болуы үшін қажет. Мұндай жағдай Ресейде де маңызды болып отыр. Кей өңірлер бұл саланы еркін дамытып жатса, кей облыстарда маман тапшылығы өзекті», дейді Ресей Білім министрлігі сараптау кеңесінің мүшесі Альбина Нестерова.

Сондай-ақ Тамыз кеңесіне келген басқа да шетелдік сарапшылар Қазақстанда инклюзияны қолдану бойынша мектептің психологиялық қызметінде нейропедагогика әдістерін енгізуді ұсынады. Одан бөлек инклюзивті білім беру жағдайында оқушылардың отбасыларымен өзара әрекеттестік нәтижелерін арттыру жайы да әңгімеге өзек болды. 

Астанада басталған инклюзивті білім беру тақырыбындағы психологтердің кездесуінде Абай атындағы ҚазҰПУ-дің Психология институтының директоры Жәмила Намазбаева мұндай идеологиялық негіздерді жүзеге асыруда Елбасы ұсынған «Рухани жаңғыру» бағдарламасының маңызы зор екендігін атап өтті. 

«Бүгінгі көтеріліп жатқан мәселе ерекше балаларға ғана емес, оқу үлгерімдері төмен, сондай-ақ мінез-құлқы бұзылған балалар үшін де аса маңызды. Олардың барлығы жалпы білім беру кеңістігіне біріктірілуі керек», дейді Ж.Намазбаева.

Мирас АСАН,
«Егемен Қазақстан»

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

20.09.2018

Д.Қыдырәлі – Түлкібас ауданының құрметті азаматы

20.09.2018

Мемлекеттік органдардың бірыңғай платформасы құрылады

20.09.2018

Қостанайда жалпықазақстандық диктантқа 4 сынып оқушысы қатысты

20.09.2018

Павлодарда Google компаниясының қызметкері Қуат Есеновпен кездесу өтті

20.09.2018

Әділ Дүйсенбек. Ұрпақ сабақтастығының үлгісі

20.09.2018

2018 жылдың 8 айында 7,7 млн. шаршы метр тұрғын үй пайдалануға берілді

20.09.2018

«Қазақстанның 100 жаңа есімі» жобасының екінші кезеңі басталды

20.09.2018

Астана қаласы Әуе көлік прокуратурасы жолжүктерді ашудың 80 дерегін анықтады

20.09.2018

Елбасы Владимир Путинмен телефон арқылы сөйлесті

20.09.2018

GGG үздіктер тізімінде төмендеді

20.09.2018

Қазақстан құрамасын Кака баптайды

20.09.2018

Сапа менеджментін енгізу бәсекеге қабілеттілікті нығайтады

20.09.2018

Елімізде 1 қазаннан бастап депозит шарттары өзгереді

20.09.2018

Машина жасаушылар форумына әлемнің 20 елінен 1000-нан астам делегат қатысады

20.09.2018

Жеңімпаз қыздың қайырымдылығы көпке үлгі

20.09.2018

Б. Сағынтаев Инвесторларды тарту мәселелері жөніндегі Үкіметтік кеңестің отырысын өткізді

20.09.2018

Экс-чемпион бокс мектебінің директоры болып тағайындалды

20.09.2018

 Жаңа заң – жаңа үміт

20.09.2018

Мөлдірдің мөлдір әлемі

20.09.2018

Көкшетау тұрғыны тираждық лотерея ойынының миллионері атанды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Minez adamnyń taǵdyry ma?

Qazir Elbasynyń «Bolashaqqa baǵdar: rýhanı jańǵyrý» baǵdarlamasy týraly jıi áńgime qozǵalýda. Jańa turpatty jańǵyrýdyń eń basty sharty – ulttyq kodyńdy saqtaı bilý, ıaǵnı zaman jańalyqtaryn qabyldaı, oǵan ún qosa otyryp, basqa ulttardan árdaıym erekshelendirip turatyn ózińniń ulttyq bolmysyńdy, qazaqy qalybyńdy damyta bilý ekendigi aıtylýda.

Жұмабай ШАШТАЙҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Esti men eski

Elektrondy aqparat quraldaryn qosa qalsań-aq jarq etip shyǵa keletin ánshilerdiń bitim-bolmystarynan syr aýlaı uzaq qadalatynyń bar. Qyz-jigitterdiń arasynda burynnan biletiniń ıa qatarǵa jańa-jańa ilingenderiniń oryndaǵan ánderine qulaı elikpeseń de – beker obaldary káne, beıjaı tyńdap otyrǵyzbaıtyn izdenisteriniń qýaty barshylyq. Bul salanyń jetik bilgiri sanalmasań da, tańdaǵan repertýaryna ózińshe kóńil aýdaryp, naqyshyn ishki tarazyńmen ólshep, órnek ıirimin oısha saraptaısyń ǵoı, baıaǵy. 

Ермухамед Мәулен, «Егемен Қазақстан»

Boljam aıtyp baıyǵandar

Sport bızneske aınalǵaly qashan. Árıne bul sózben qazir eshkim daýlasa almaıdy. Álemdegi eń baı adamdar sportshylar ekeni anyq. Alaıda osy sport bıznesi salasynda alaıaqtyq ta joq emes. Ásirese bás tigip aqsha tabatyndar men qandaı báske qoıý kerektigin usynatyndardan aıaq alyp júre almaısyz. Keńes beretin keń­seler men aqyl aıtyp otyratyn saıttar qap­tady. Aldaǵy ýaqytta alaıaqtardyń arbaýyna túspes úshin bul júıeniń qalaı áreket etetinin aıtyp óteıin. 

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Naǵyz Báıterek

Qazirgi baspasóz betterinde, buqaralyq aqparat quraldarynda «Báıterek» degen sóz teńeý retinde kóbinese qoǵamǵa eńbegi sińgen nemese ómir jolynda jeke basy jaqsy tabystarǵa jetken, sodan halyqtyń kózine túsken adamdarǵa qatysty qoldanylyp júr. Durys-aq. Ondaı adamdardyń eńbegi halyq ıgiligine jarap jatsa, sol ıgilikten kóptegen adamdar nár alyp, turmysyn jaqsartsa nemese sol adamnan úlgi alý arqyly urpaǵyna durys tárbıe, baǵyt-baǵdar berse, tipti basqany bylaı qoıǵanda, et jaqyn týystary, aýyldastary sonyń saıasynan pana taýyp, sol arqyly ómirin durys arnada jalǵastyryp jatsa, nege qoldanbasqa. Rasynda da, mundaı adamdar «Báıterek» degen atqa ábden laıyq qoı.

Александр ТАСБОЛАТОВ, «Егемен Қазақстан»

Tо́relik qyzmetke tо́r qashan beriledi?

Abaı atamyz: «Burynǵy qazaq jaıyn jaqsy bilgen adamdar: «bı ekeý bolsa, daý tórteý bolady» dep aıtypty», deıdi. Rasynda, bul sózdiń ómir tájirıbesinen alynǵanyna esh kúmán joq. О́ıtkeni bul arada hakim bıdiń sany emes, sapasy daýdy azaıtatynyna mán bergeni anyq. Al endi bul búgingi kúni de elimiz aýmaǵyndaǵy tórelik qyzmet prosesinde týyndaıtyn qoǵamdyq qatynastardy sheshýde eń basty eskerer jaıt bolyp tur. Sebebi azamattyq daýlardy qaraýda qara qyldy qaq jaratyn ádil sheshimge qol jetkizý áli de arman.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу