Лондонда қазақстандық өнер көрмесі ашылды

Лондонда «Рухани жаңғыру» бағдарламасы аясында ҚР Мәдениет және спорт министрлігінің қолдауымен ҚР Ұлттық музейінің «Фокус Қазақстан» ауқымды жобасының бірінші көрмесі ашылды.

Егемен Қазақстан
22.09.2018 2462
2 Камила Ғабдуллина

«Көшпеліден кейінгі көкжиек» көрмесіне 33 суретші қатысады, олар постмодернизмнің заманауи тілінде көркем сурет, фотосурет, мүсін, инсталляция және видео секілді әртүрлі шығармашылық медиада жұмыс істейді.

Көрме шығармашылық тәжірибелер арқылы «көшпеліден кейінгі» тұжырымдамасын көрсететін қазіргі заманның суретшілері мен кеңестік ізашарлары арасындағы диалог түрінде Қазақстанның заманауи өнерін ұсынады.

Көрме кураторлары Индира Дүйсебаева мен Алия де Тизенгаузен әлемдік ағымдар негізінде Қазақстанның өнер тарихындағы жағдайды, сондай-ақ, жаһандану тұрғысынан қазақстандық әлеумет сипатын қарастыруды ұсынады.

Алия де Тизенгаузен атап өткендей, кеңестік кезең көшпелі өсір салтының түбегейлі жойылуына әкелді, ал қазіргі жаһандану дәуірі әлі де сақталып қалған көшпенділік нышандарына – дәстүрлері мен мәдениетіне ықпалын тигізуде.

«Постномадизм» ұғымы Қазақстанмен байланыстырылатын, кеңес дәуіріндегі суретшілер де, қазіргі замандастары да белсене қолданатын көшпенділер дәуірін білдіреді, "Көшпеліден кейінгі сана" көрменің ағылшын тіліндегі атауының сөзбе-сөз аудармасы. Бұл мағынасында "сана" сөзі біздің елмен байланыстырылатын визуалды таптаурындықтан арылып, суретшілердің еңбектерін өткен мен болашақты санада да, санадан тыс та қайта пысықтау ретінде талдауға деген құштарлықты айқындайды», — деді А. де Тизенгаузен.

Көрме жетекшілерінің айтуынша, ұсынылған жұмыстар суретшілердің көрерменнің алдына қойып отырған, көрермен национализм, традиционализм, консюмеризм, феминизм, постколониализм және постномадизм субъектісі немесе объектісі ретінде атқаратын түрлі рөлдері туралы сауалдары іспетті.

«Көшпеліден кейінгі көкжиек» көрмесіне келесі авторлардың жұмыстары қойылды: Салихитдин Айтбаев, Асхат Ахмедияров, Саид Атабеков, Сырлыбек Бекботаев, Александр Бибин, Бақыт Бүбіқанова, Ағымсалы Дүзелханов, Сәуле Дүйсенбина, Владимир Эйферт, Камила Ғабдуллина, Әсел Қадырханова, Әбілхан Қастеев, Дәурен Қастеев, Молдахмет Кеңбаев, Рустам Хальфин, Макум Кисамединов, Ғалым Маданов және Зәуреш Терекбай, Ғайша Маданова, Ербосын Мелдібеков, Алмагүл Меңлібаева, Еркін Мергенов, Гүлнұр Мұқажанова, Аза Шаденова, Сәуле Сүлейменова, Зитта Сұлтанбаева, Әбдірашит Садыханов, Бақтияр Табиев, Қанафия Телжанов, Александр Угай, Павел Зальцман, Владимир Твердохлебов, Шолпан Шарбақова.

Көрме кураторлары: Индира Дүйсебаева–Зиябек, Алия де Тизенгаузен, куратор-ассистент Алима Боранбаева және консультант Ольга Сова.

Көрме 16 қазанға дейін ашық болады. Өтетін орны: The Wapping Project: 37 Wapping Wall, St Katharine's & Wapping.

Мәселен, көрмеде Алмагүл Меңлібаеваның «Айша Бибі көбелектері» бейнеинсталляциясы ұсынылған, онда суретші өзінің көшпелі тамырын, Орта Азия халықтарының шамандық дәстүрлерін тереңінен тарта отырып, мифологиялық жүйелілігін аша түседі. Ербосын Мелдібековтің «Коммунизм шыңы» туындысы соңғы 130 жылдың ішінде атауы алты рет өзгертілген Памир шыңдарының бірінің ауысу процесі арқылы өңірдегі идеологиялық өзгерістерді зерделеуді білдіреді.

Ғалым Маданов және Зәуреш Терекбай дуэті көрмеде «Трансгрессия» инсталляциясын паш етті, бұл шығарма 54-ші Венеция биенналесінің Орталық Азия павильонында көрсетілген болатын. «Трансгрессия» — бұл қазақстандық қоғамда орын алған күрт және іргелі өзгерістерді ой елегінен өткізу.

Әсел Қадырханова өзінің «Машина» атты инсталляциясымен таныстырды. «Машина» — бұл 1930 жылдардағы сталиндік репрессияның аты-жөні белгісіз болып қалған миллиондаған құрбандарын еске алу, сондай-ақ, қамауға алу турал"ы бұйрықтарға қол қойғандардың жауапкершілік мәселесі, жеке адамның ұжымдық зорлық-зомбылықтағы рөлі мен орны туралы естелік.

Суретті түсірген: Камила Ғабдуллина

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

12.12.2018

Елбасының «Ұлы даланың жеті қыры» атты мақаласын талқылауға арналған TEDx форматында жиын өтті

12.12.2018

Мемлекет басшысының төрағалығымен Түркістан қаласын дамыту мәселелері жөнінде кеңес өтті

12.12.2018

Астанада Гейдар Алиевті еске алды

12.12.2018

Алматыда ережесіз жекпе-жектен жарыс өтеді

12.12.2018

«Жер жәннаты – Ақмола» деп аталатын жинақ жарыққа шықты

12.12.2018

Солтүстік Қазақстанда Желтоқсан құрбанын еске алу турнирі өтті

12.12.2018

Сенатта сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегияны іске асыру мәселелері талқыланды

12.12.2018

Солтүстік Қазақстанда цифрлы сүт фермасы іске қосылды

12.12.2018

Қазақ киносының Бауыржанын еске алды

12.12.2018

«Маңғыстау - адалдық алаңы» жобалық кеңсесі ашылды

12.12.2018

Павлодар облысында тұрғындар ауыз суды Ертіс өзенінен алуға мәжбүр

12.12.2018

Солтүстік Қазақстанда қарымды қаламгер Мәлік Мұқановтың  мерейтойы атап өтілді

12.12.2018

Маңғыстау полицейлерінің жалақылары өседі

12.12.2018

Отандық автоөндіріс саласының инвесторлары Қостанайда болды

12.12.2018

Конькиден Алматы қаласының біріншілігі аяқталды

12.12.2018

Қыздар университетінде тұрмыстық әлімжеттікке қарсы жиын өтті

12.12.2018

Қазақ спорт және туризм академиясында Президенттің «Ұлы даланың жеті қыры» мақаласы талқыланды

12.12.2018

Қарағанды облысында 2019 жылдың бюджеті бекітілді

12.12.2018

Павлодарда патриоттық әндер фестивалі өтті

12.12.2018

Шытырман оқиға жазудың жүйріктері анықталды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Анар ТӨЛЕУХАНҚЫЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Nápaqa qaıdan tabylar?

  «Qul bazar» tek qazaqqa arnalǵan sıaqty, 100 paıyz qazaq, qazaqtan basqa ult joq qul bazarda jaldanyp turǵan», dep kújingen jazba oqydym áleýmettik jeliden. Nege? Onyń sebebiniń biri – qazaqtyń kásip ıgerýge kerenaýlyǵynda tárizdi.

Бекен ҚАЙРАТҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Qazaqtyń jylqytaný ilimi

Memleket basshysy Nursultan Nazarbaevtyń «Uly da­­lanyń jeti qyry» atty maqalasynda, «Atqa miný mádenıeti men jylqy sharýashylyǵy jer júzine Uly daladan taraǵan» degen toqtamdy pikir aıtylypty. Rasynda da, Elbasy atap ótkendeı jylqy mádenıeti men atty miniske úıretýdiń dara tehnologıasy uly dalada qalyptasqany anyq. Iаǵnı, jylqy mádenıetiniń san ǵasyrlyq qalyptasý, damý kezeńderi bıologıalyq jolmen júrgizilgen. Qazirgi tilmen aıtsaq, jylqytaný kóshpeli qoǵamnyń álmısaqtan qanyna sińgen tól óneri hám genetıkalyq jadysynyń keremet týyndysy.

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Táýelsizdiktiń tańǵajaıyptary

О́tken joly jazǵan baǵanymyzda («EQ», 21.11.18) Táýelsizdiktiń arqasynda qazaq jastarynyń sporttyń elıtalyq túrlerinen álemdik dodalarda tek sońǵy jyldary ǵana top jaryp jatqan birneshe mysaldaryn keltirgen edik. Sonymen birge qazaq ánderimen, ulttyq áýenmen álemdi aýzyna qaratyp júrgen ánshilerimiz týraly da jazǵanbyz. 

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Jekemenshik teatrlar jaıy

Jalpy, kez kelgen halyqtyń mádenıeti men rýhanı damý deńgeıi teatr salasyndaǵy jetistikterimen ólshenetini tarıhtan málim. О́rkenıetti memleketterdegi bir ǵana qalanyń ózinde teatr sany 200-den asyp jyǵylatyndyǵy sonyń buljymas dáleli bolsa kerek-ti.

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Aqparattar aýqymyndaǵy aqıqat

Taıaýda Almatyda ótken medıaquryltaıda Qazaqstandaǵy buqaralyq aqparat qural­darynyń qazirgi jaı-kúıi keńinen áńgime boldy. Mamandar tarapynan aıtylǵan pikirlerge qulaq qoıar bolsaq, sońǵy jyldary qazaqstandyq BAQ-tyń, ásire telearnalardyń reıtıngi aıtarlyqtaı túsip ketken. Máselen, 2013 jyldan bergi aralyqta bul kórsetkish 22 paıyzǵa tómendegen eken. Onyń sebebi nede?

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікір қосу