Алматыда белгілі сахна суретшісі Мұрат Сапаровтың көрмесі өтті

М.Әуезов атындағы Қазақ Мемлекеттік академиялық драма театрында сценограф, Қазақстан суретшілер Одағының мүшесі Мұрат Сапаровтың «Уақыт және кеңістік философиясы» атты шығармашылық есеп беру көрмесі  өтті. 

Егемен Қазақстан
16.11.2018 2872
2

Театрдың тұтас фойесіне тақырып бойынша тізбектеле ілінген суреттер, эскиздер және сахналық костюмдерден тұратын көрмені КСРО халық артисі Асанәлі Әшімов, Қазақстанның халық артисі Сәбит Оразбаев, Қазақстанның еңбек сіңірген қайраткері, көрнекті театр суретшісі Есенгелді Тұяқов ашып, Мұрат Сапаровтың сахна өнеріне сіңіріп келе жатқан еңбегін әр қырынан атап өтті.

Суретші Мұрат Сапаров саналы ғұмырын қазақ театр өнеріне, сахнаға декорация қою ісіне арнап келеді. Өз ісін жетік меңгерген жас маман алғашқы еңбек жолын Алматы Неміс театрында сценограф болып бастады. Онда «Пингвины в Африке» (ертегі), Украина режиссері Олександр Ирванецтің «Брехун», Андрей Критенконың «Norway.Today» психологиялық клоунадасы (Германия) секілді әр мазмұндағы спектакльдермен сәтті қадам жасады.

Сценограф, суретші 2002 жылдан бері М.Әуезов атындағы Қазақ Мемлекеттік академиялық драма театрында қызмет етеді. М.Сапаров бүгінгі күні театрда жүріп жатқан 40-қа жуық спектакльдің сахналық шешімін табуға режиссерлермен бірге тең күш салып келеді. Алайда көп жағдайда суретшінің еңбегі назардан тыс қалып жатады. «Көзге көрінбейтін» жұмыспен айналысса да, спектакль жетістігінің кілті суретшінің қолында. Себебі ол безендірген сахна спектакльдің «төлқұжаты». Шымылдық ашылғаннан кейін көрермен ең алдымен сахнаны – декорацияны көреді. Дарынды сценографтың қолымен дайындалған декорация тілсіз болғанымен, «сөйлеп» тұрады. Сондықтан кейіпкердің әрекетіне жан беріп, сахнаны қозғалысқа келтіретін суретші – спектакльдегі ең басты адам. Мұрат Сапаров қарашаңырақ театрдың сахнасын 18 жылдан бері ерекше қолтаңбасымен әрлеп келеді.

Театр сахнасында ол «Апат», (Апокалипсис авт. И.Вовнянко. реж. Ә.Рахимов), «Ақын. Періште. Махаббат» ( авт. Ә. Тарази, реж. Ә. Рахимов), «Сыған серенадасы» (авт. И. Сапарбай, реж. Е. Обаев, Т. Аралбай), «Қара кемпір»( авт. Ә. Әмзеұлы, реж. Е. Обаев), «Актриса» (авт. Д. Исабеков. реж. Н. Жұманиязов), «Күнәһар» - «Ай тұтылған түн» (авт. М. Кәрім. реж. О.Кенебаев), «Күзгі романс» (авт. С. Асылбекұлы. реж. Ә. Рахимов), «Құдалар» (авт. Е.Уахитов. реж. Ә. Рахимов), «Бәкей қыз» (авт. Т. Мәмесейітов. реж. Ә.Рахимов), «Қожанасыр тірі екен» (авт. Т. Нұрмағамбетов, реж. О. Кенебаев), «Еңлік – Кебек» (авт. М. Әуезов. реж. Х. Әмір – Темір), «Шырақ жанған түн» (авт. Н. Оразалин, реж. Н. Жақыпбай), «Қыз мұңы»(авт. И. Сапарбай. реж. Е. Обаев, Т. Аралбай), «Сағыныш пен Елес» (авт. С. Балғабаев, реж. Ә. Рахимов), «Шәкәрім» (автор және реж. Ә. Рахимов), «Мен ішпеген у бар ма?» (авт. Иран Ғайып. реж. О.Кенебаев), «Жүз жылдық махаббат» (авт. Д. Исабеков. реж. А. Кәкішева), «Бақыт кілті» (авт. Қ. Мұрат. реж. Е. Обаев), «Адасқақ» (авт. Асқар Сүлейменов, реж. Ә.Рахимов), А. Боранбайдың «ТТТ» театрында «Сюрприз» (авт. Олег Антонов, реж. Есләм Нұртазин) спектакльдерінде көркем ізденісімен көрермен талғамынан шығып, халқының қошеметіне ие болып, уақыт тарапынан жоғары бағасын алып отыр.  Театр өнеріне шын жүрегімен берілген суретшінің қойылымдары философиялық ой тереңдігімен, уақыттың талабына сай көркемдік-эстетикалық ізденістерімен бағалы.

Айға жуық жүретін көрме соңы конференция жұмысымен жалғасын тауып, суретші М.Сапаров студенттердің, театр көрермендерінің сценография, декорация, заманауи безендіру ісіне байланысты бірқатар сауалдарына жауап берді.

Айгүл АХАНБАЙҚЫЗЫ,

АЛМАТЫ

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

19.02.2019

Салық төлеушілердің 20 миллион теңге өсімпұлы кешірілді

19.02.2019

Сенаторлар мемлекеттік-жекешелік әріптестік жобаларын іске асыру мәселелерін талқылады

19.02.2019

56 ауылды елді мекен сапалы интернетпен қамтылды

19.02.2019

«Сергек» жобасы жол-көлік оқиғаларының санын 15%-ға төмендетті

19.02.2019

Астанада шахматтан Әлем чемпионаты өтеді

19.02.2019

Халық сауалы жауапсыз қалмайды

19.02.2019

Қызылордада алаяқтар азаймай тұр

19.02.2019

Астана әкімдігінде тұрғын үй кезегінде тұрған азаматтар санының өсу себептері түсіндірілді

19.02.2019

Жеке клиникалардың белсенділігі жоғары

19.02.2019

«Алтын жауынгер» анимациялық фильмі жарыққа шығады

19.02.2019

Оразалы Досбосынов атындағы аудитория ашылды

19.02.2019

Шетелмен әріптестік нығайып келеді

19.02.2019

«Смарт-Астана» қосымшасының жаңа сервистеріне қатысты мәселелер талқыланды

19.02.2019

Дәурен Сүйеукенов: дзюдодан Еуропа кубогінде ел чемпионатындағы есемді қайтардым

19.02.2019

Әлия Юсупова Гран-при кезеңі мен Будапешттегі халықаралық турнирді қорытындылады

19.02.2019

Ішкі істер министрі Е. Тұрғымбаев батыр баламен кездесті

19.02.2019

Жер жаһанды шарлаған Мағжан

19.02.2019

Қарағандыда 24 000 жер үйге газ құбыры тартылады

19.02.2019

Абылайхан Жүсіпов Софиядағы турнирдің күміс жүлдегері атанды

19.02.2019

Елбасы «Лукойл» мұнай компаниясының президентімен кездесті

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Анар ТӨЛЕУХАНҚЫЗЫ, «Егемен Қазақстан»

«Jeti jarǵy» jıen jaıly ne deıdi?

Qarǵa tamyrly qazaqta jıenmin dese qolq etpes jan joq shyǵar, sirá. Tipti, naǵashyǵa aıtar oıyn «tuzdyqtap» jiberse de, basynan sóz asyrmas nebir adýyn minezdiniń ózi jıen ǵoı, aıta beredi» dep kúlip, bas shaıqaǵannan artyqqa barmaıdy.

Бекен ҚАЙРАТҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Rýh jaıly áńgime

Marqum alashshyl tulǵa Aqseleý Seıdimbektiń «Rýhy azat halyq qana uly ister atqara alady» deıtin myzǵymas ustanymy boldy. Osy uǵymdy Ahań ári qaraı tápsirlep: «Rýhsyz halyqty altynǵa bólep qoısań da báribir, rýhy myqty qaýymnyń aldynda eńkish tartyp turady. Rýh degenimiz ol kózge kórinbeıdi, halyqtyń gendik bıosferasynda bolatyn úreıdi jeńý qýaty. Úreı qan arqyly urpaqtan urpaq jalǵasyp kete beretin asa qaterli qubylys. Qandaı bir qaýymnyń rýhanı erkindigi (táýelsizdigi) halyqtyń boıyndaǵy úreıdiń az-kóptigimen ólshendi» deıtin edi jaryqtyq.

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Elorda: kósheler, avtobýstar, aıaldamalar

Astana jyl sanap ósip keledi. Bir kezderi oblys ortalyǵy bolǵan shaǵyn ǵana qala az ýaqyttyń ishinde elimizdegi iri shaharlardyń qataryna qosyldy. Munyń bári qarqyndy júrgizilgen qurylys jumystarynyń nátıjesinde júzege asyp otyr. Ras, qazir 2000 jyldardyń basyndaǵydaı ekpin joq. Degenmen áli de bolsa jańa ǵımarattar men turǵyn úıler turǵyzý isinde alǵa basý bar. Bas qala, jańadan turǵyzylyp jatqan elorda bolǵandyqtan, qurylys jumystarynyń jalǵasa beretinine kúmán joq.

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Oqıǵalar uǵymdy bolsa ıgi

Tildiń túıtkili qansha aıtsaq ta tarqamaıtyn boldy. Burynǵydaı eshkim zorlamasa da, eshkim tizege salmasa da, ana tilimizde sóıleıik dep urandap jatsaq ta, halqymyzdyń qalada turatyn negizgi bóligi únemi orys tilin qoldanýǵa beıil turatyny qynjyltady. Úlkender túgili qazaqsha oqıtyn balalarymyzdyń ózi orysshany tez qabyldaıdy. Qazaqsha oılanǵansha oryssha jyp etkizip jaýap bere qoıady. Eshkimdi kinálamaı, eshkimdi qaralamaı osynyń sebebin taǵy bir izdep kórelikshi...

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Qatygezdikke bala ǵana kináli me?

Sońǵy kezderi mektep oqýshylarynyń arasynda sotqarlyq órship barady. Teledıdardan kórip, áleýmettik jeliden oqyp otyrǵanda, olar mundaı qatygezdikke qalaı bardy degen saýal kókeıdi tebendeı tesip, oıdy oıran etedi. 

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікір қосу