Қыздарға қос диплом алу қиын емес

Бүгінде университеттердің ішінде бел­сен­дісі де, бастамашылы да байырғы та­рихы бар – Алматыдағы Қыздар уни­вер­ситеті. Айт­қандай, Қазақстаннан басқа дүние жү­­зінде төрт елде ғана тек қыздар ғана оқи­­тын оқу орны бар екенін білесіз бе? Біз биыл ұлттық рейтинг бойынша педа­го­гикалық оқу орындарының ішінде бі­рін­ші орынды, QS Университеттердің жұл­дыз­­ды рейтингінде (QS Stars University Ratings) «3 жұлдызды» иеленген респуб­ли­кадағы тұңғыш педагогикалық жоғары оқу орны – Қазақ мемлекеттік қыздар пе­да­­гогикалық университетінің проректоры Асылбек БӨКЕБАЕВПЕН әңгімелескен едік.
Егемен Қазақстан
07.08.2017 5257
2

– Асылбек Еркімбайұлы, Қыздар уни­верситетінің басқа жоғары оқу орын­дарынан айырмашылығы көп. Соң­ғы жылдары университетте түбе­гей­лі өзгерістер жүргенін көріп отырмыз.

– Мемлекеттің саяси-экономикалық тұр­ғыдағы оң өзгерістері университеттің дамуына айрықша серпін беріп жатқанын аңғару қиын емес. Соңғы жылдары университеттің оқу үдерістерін автоматтандыру, материалдық-техникалық базасын күшейту, студенттерді жатақханамен қамтамасыз етіп, абаттандыруда ауқымды жұмыстар жүзеге асырылды. 2013 жылы 450 орынды 9 қабатты жатақхана, оның төменгі қабатында медициналық және психологиялық орталығы бар тамаша кешеннің жобасы жасалынып, 2015 жылы студенттердің талабына сай ғимараты бой түзеді. Одан кейін университеттің өз қаржысына «Аққу» бассейіні салынып, біржарым жылдың ішінде 1100 студент жүзуді үйренді.

Әрине, бірінші кезекте – білім сапасы. Білім мен ғылым интеграциясы, дуалды білім беру, үштілділік, қос дипломды білім беру, маман құзыреттілігін арттыру, инновациялық технологияларды молынан енгізу сияқты мәселелер білім сапасына оң ықпал ететіні сөзсіз. Уақыт талабы қажет ететін ұлттық кодтан ауытқымай отырып, ұрпағымызды өркениеттің көшіне қосу үшін бізге осы заманға лайық педагог мамандар даярлау жұмысы жүктелген.

– Биыл да Қыздар университеті  1 мың маман даярлады. Олардың әр­қайсысы мыңдаған шәкіртке ұстаз бо­лады. Ендігі мақсат рухани құн­ды­лық­тарды бағдар ете отырып, ұлтты тәр­биелеу болып отыр...

– Сұрағыңызды түсіндім. Елбасымыз 2009 жылы университетімізге келгенде «Бір қызды тәрбиелеу – бір ұлтты тәр­би­е­­­­леу­­мен тең» деп айтқанын білесіздер. Бұл мәселеге қатысты бізде арнайы бағ­да­ламалар бар. Мысалы, «Қазақ аруы» бағ­­дарламасын алайық. Қазіргі заманның адам тәрбиелейтін маманы – шәкіртіне үлгі болатындай жан-жақты дамыған рухани тұлға болуы керектігін айтып жүрміз. Ол мұғалім өнерден де құралақан емес. Асүйде – шебер, қолына ине-жіп алса – ісмер және өзін де күтіп-баптауды біледі.

Оның бер жағында университеттің «Қыз Жібек» клубы да қоғамда үлкен қоз­ғалыс туғызды. Клуб мүшелері айна­ламызда болып жатқан өзгерістерді тал­қы­лап отырады. «Қыз Жібектің» қыздары бірінші болып дәріске ұлттық нақыштағы киімдермен келіп, бұл үрдістің елде таралуына үлес қосты. Осыдан кейін оқытушылардың өзі де бұл бастамаға ілесті. Бұлар бұрымды қыздарды сәнге айналдырды.

– Ал енді адам тәрбиелейтін маманға осы заманда кім үлгі бола алады?

– Студенттерімізге кім үлгі бола ала­ды, қандай жандардың тағылымына елік­теу керек деген сұрақты біз де өзімізге қоя­мыз. Қоғам қайраткерлері мен көр­некті педагогтар, белгілі ғалымдар мен ақын-жазушылар, іскер тұлғалар мен өнер адамдарымен тағылымды кездесулер жоспарлы түрде өткізіледі. Университетте академик, қоғам қайраткері Рәбиға Сыз­дықова атындағы дәрісхана аштық. Білім іздеп келген қыздар ғибратты ана болумен бірге, ғылым жолында да үздіксіз ізденіп, осындай дәрежеге жетуге болады дегендей тұрғыда бастама көтергенбіз. Көрнекті ғалым Қазына Аймағамбетқызы атындағы дәрісхана мен ол кісінің атында гүлзар ашылды. Осындай әр факультетте өнегелі адамдардың атындағы заманауи кабинеттер бар.

– Ал енді қыздар универсиетінің сту­де­нт­тері 100 пайыз жатақханамен қам­та­масыз етілгені рас па? Тіпті ақы­лы бөлімде оқитын қыздар да...

– Онда былай деп айтайын. Егер университетте 5 мыңға жуық студент оқитын болса, оның 3 мыңы жатақханада тұрады. Алдымен шалғай өңірлерден келген, әлеуметтік жағдайы төмен отбасылар мен жетім балаларға жатақхана бөлінеді.

– Білім министрлігінің педа­го­ги­калық жоғары оқу орындарындағы бі­лім сапасын арттыруға қатысты талаптарын орындау қаншалықты күрделі?

– Бәріміз де біліп отырмыз. Дамыған елдермен тереземіз тең болу үшін, өзімізді та­нытып, тәжірибе алмасу бірінші кезекте – тіл тұр. Үштілділік қоғамда бірақ пікір­та­лас тудырса да, көп тіл білген маманның аты озған заман.

Сондықтан да үш тілді педагогтар даяр­лауға үлкен мән беріп отырмыз. Уни­вер­си­тетте қазір бірнеше мамандық бойын­ша ағылшын тілінде білім алатын топтар бар. Көптілділікті дамыту орта­лығы арқылы бірнеше тілді қатар меңгеру жұмыстары жүріп жатыр. Оның үс­тіне жастарымыз да тіл үйренуге бейім. Нәтижесі де жаман емес. Бірнеше тілде еркін сөйлей алатын студентер қатары толығып келеді. Оған қоса халықаралық уни­верс­итеттердің озық тәжірибелерді игеру мақ­сатында шетелдік ғылыми тағы­лым­дамалар, академиялық ұтқырлық бойынша студенттер алмасу да оң нәтиже беруде.

Қазір біз Лондон Менеджмент және ғылымдар академиясы мен АҚШ-тағы Миссисипи университетімен қос дипломды білім беру бағдарламасын табысты жүзеге асырып жатқанымызды айта аламыз.

Сол сияқты жоғары оқу орнынан кейін­гі білім беруді ұйымдастыру аясында 23 мамандық бойынша магистранттар даярланып, олар жыл сайын Ресей, Түркия, Қытай, Өзбестан, Польша, Германия, Ұлыбритания, Сингапур, Франция елде­рін­де қысқа мерзімді тағлымдамадан өтіп тұ­рады.

– Дүние жүзінде тек қана қыздар оқитын қандай университеттер бар? Олармен байланыс орнатылған ба?

– Мұндай университет төрт мемлекетте бар. Қырғызстандағы Қыздар педагогикалық универсиеті жабылып қалды. Өзбекстанда Қыздар университеті, Лондондағы Кембридж университетінде қыздар колледжі бар. Кореяда бар. Бұлар­дың барлығымен байланыс бар. Әсіресе, Кореядағы қыздар университетінің негізгі бағыт-бағдары, үрдісі, мәдениеті туралы айта кеткенім жөн. Корей еліндегі бұл университетті бітіруші қыздар білімі мен тәрбиесі, салт-дәстүр мен этикет талаптарын терең меңгергендіктен, зиялы қауым осы университет түлектерімен бас қосуға ұмтылады екен. Осыған орай, біз орта білім беретін мұғалімдер даярлайтындықтан, жаңартылған білім беру мазмұнын игеруге бағытталған пәндер оқу бағдарламаларына енгізіліп жатыр.

–  Ал енді атажұртқа оралып жат­қан арулар бар. Үш тілді бағдар­ла­ма­лар­ды меңгеру оралман студенттерге қи­ындықтар туғызбай ма? Өйткені Қыз­дар универсиетінде Қазақстанда бі­лім аламыз деп келген бойжеткендер са­ны бір қауым.

– Биыл университетімізде алты жылдан бері өтіп келе жатқан Ы.Алтынсарин пәндік олимпиадасы халықаралық деңгейге көшті. Мектеп бітірушілерге тегін білім гранттарын ұтып алуға мүмкіндік беретін байқау 17 наурызда 5 мемлекетте, яғни Өзбекстан, Қырғызстан, Моңғолия, Қытай мен Ресейде өтті. Оған 3,5 мың қыз қа­тысып, оның 600-і жақсы балл жинап, 10 пай­ызды жеңілдік алды. 24 мектеп түлегі университетте ректорлық грантпен тегін білім алатын болды.

Керісінше, сырттан келіп жатқан сту-
д­ентт­е­ріміз бірнеше тілге жетік. Моң­ғо­лиядан келген студенттер орыс тіліне жетік. Қытайдан келген қыздар ағылшын тілін жақсы меңгерген.

– Мемлекетіміз ғылыми ізденістер жо­лында жүрген жастарға қолдау көр­сетуді күн тәртібіне шығарып отыр ғой?..

– Ғылыми ізденістерге ден қойған, бакалавриаттар, магистранттар мен докторанттар бірінші кезекте университет тағайындаған ынталандыру сыйлықтарын иемденіп, жұмыстарын жалғастырып отыр. Республикалық және халықаралық ғылыми жобалар жарыстарына қатысып жүрген студенттеріміз бар. Жүлделі орындардан көрініп жүрген жастарымызды одан әрі ынталандыру үшін ректордың Алғыс хаты мен қаржылай сыйлықтар тағайындалып жатады.

Сол сияқты республикалық іргелі ғылыми жобалар байқауына гранттық қар­жыландыруды жеңіп алған ғалым­дарымыз да бар. Мысалы, техника ғылымдарының док­торы, профессор Әжімұқан Жамалов­тың «Автоном­ды тұтынушылар үшін микро­гидроэлектрстансалар жасау» деп ата­латын жобасы «Астана ЭКСПО-2017» ҰК» АҚ ұйымдастырған энергетика саласындағы «Энергетика чемпион­дары» республикалық байқауында үз­дік 10 жобаның қатарынан табылды. Атал­ған жоба ЭКСПО-2017 көрмесіне қаты­суда. Оған қоса Еуропалық одақтың «Эразмус+» бағдарламасына қатысып жүрген оқытушыларымыз да жетерлік.

– Енді өзі сұлу, өзі білімді дегендей, халықаралық спорт додаларында топ жарып жүрген спортшы қыздарыңыз бар ма?

– Кезінде Лондон Олимпиадасынан алтын жүлдемен оралған Майя Манеза, біздің университтеттің студенті болды. Биыл сәуірде І ұлттық футзалдан сту­денттік лигада біздің құрама команда 3-орын алды. Ал маусым айында Сингапурде (ММА) әуесқойлар арасында аралас жекпе-жектен өткен Азия чемпионатында 2-курс студенті Аян Тұрсын күміс медальмен оралды. Одан кейін іле-шала маусымда бокстан өткен республикалық чемпионатта Меруерт Тұрсынқызы 1-орын алып келді. Спортта топ жарған талантты қыздарымыз көп.

– Жыл сайын өндірдей жас мұға­лім­дер диплом алып, маман атанып жатыр. Енді солардың ауылдық жерлердегі мектептерге бет бұрғандары қанша?

– Университеттен кейін түлектеріміздің 80 пайызы өз мамандағы бойынша жұмысқа орналасады. Ауылдық жерлерге барады. Өз ауылдарына оралады.

Бұрын «ЖенПИ»-ді бітіргендер қала мек­­тептерінде сабақ бере алмайды деген түсінік болды. Өйткені біздің сту­денттеріміздің 90 пайызы – ауылдан білім іздеп келген жастар. Түлектеріміз университеттер мен колледждерде, Алматы мен Астанадағы, облыс орталықтарындағы Назарбаев зияткерлік мектептерінде, мақтаулы орта білім беру мекемелерінде дәріс береді. Халықаралық университеттерде білім беріп жүрген шәкірттеріміз бар.

– Осы күйеу таңдау мамандық таң­дау­дан да маңыздырақ қой. Бұрын Кеңес өкі­меті кезінде «ЖенПИ» қыздары мен Ауыл шаурашылығы, Мал дәрігерлік инс­ти­тут­тардың студенттері бірігіп, түрлі мәдени шаралар ұйымдастырушы еді. Осы үрдіс қазір бар ма?

– Жақсы әйел азаматты өсіретіндігі туралы тәмсіл бұрыннан бар ғой. «Алматыда көшесі бар Гогольдің...» деп жыр жазған Ғафу Қайырбеков ағамыздан бастап, қазіргі елге танымал бірқатар тұлғалардың жары осы университеттің түлектері екен. Қазір де басқа университеттермен қоян-қолтық араласып, түрлі кештер ұйымдастырып жатамыз. Университетіміздің мерейтойына орай өткен балға Радиоэлектроника мен байланыс әскери-инженерлік институтымен бірге басқа университеттің студенттері де қатысты. Қысқасы, күйеу балаларымыз көп.

– Әңгімеңізге рахмет.

 

Әңгімелескен,

Айнаш ЕСАЛИ,

«Егемен Қазақстан»

 

АЛМАТЫ

 

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

21.11.2018

Шымкентте дәрігерлер тұрғындарға арнайы медициналық көмек көрсетті

21.11.2018

Израильдегі халықаралық турнирде Маңғыстаулық гимнасшылар 8 медаль иеленді

21.11.2018

Мәскеудегі Шереметьево әуежайында ұшақ ер адамды қағып кетті

21.11.2018

«Туған жерге тағзым» жобасы Түркістаннан басталды

21.11.2018

Елбасы: «Ұлы дала» атты ежелгі өнер және технологиялар музейін ашуға мүмкіндігіміз бар

21.11.2018

Алмасбек Әбсадық: Мазмұны терең ой-толғам

21.11.2018

Ертең бокстан шешуші сайыстар басталады

21.11.2018

Маңғыстауда 171 жер учаскесі мемлекет меншігіне қайтарылды

21.11.2018

Б.Көшімбаев: Рухани жаңғырудың қайта түлеген жалғасы көңілімізді демдеп отыр

21.11.2018

Кәсіпкер мен әкімдік арасындағы дау «Атамекеннің» араласуымен шешілді

21.11.2018

Қарағандыда алты көшенің атауы өзгереді

21.11.2018

Ауылдарға көгілдір отын келіп жатыр

21.11.2018

Қызылордада полицейлер қан тапсырды

21.11.2018

Қазақстан құрамасы бесінші себетте

21.11.2018

Жаңақорған ауданында 63 пәтерлік 2 көпқабатты қызметтік тұрғын үй пайдалануға берілді

21.11.2018

Павлодарда Тұңғыш Президент күні  27 жаңа нысан пайдалануға беріледі

21.11.2018

Н.Назарбаев: «Ұлы даланың ұлы есімдері» энциклопедиялық саябағын ашуымыз керек

21.11.2018

Таэквондошылар Әбу-Дабиге аттанды

21.11.2018

Елбасы: Деректі-қойылымдық фильмдердің, көркем картиналардың арнайы циклін өндіріске енгізу қажет

21.11.2018

Польшалық заңгерлер Алматыға келді

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Táýelsizdiktiń tánti bolar tusy kóp

Jylda, Táýelsizdik kúni jaqyndaǵan saıyn osy ýaqyt ishinde elimiz qandaı jetistikterge jetti degen saýaldy ózimizge qoıyp, ony saralaýǵa tyrysamyz. Biraq mundaıda jappaı aıtylyp júrgen jetistikterdi emes, ózimiz baıqaǵan jeke kózqarastaǵy tabystardy taldaýǵa tyrysamyz. Sonyń ishinde kózge túsetin bir ǵanıbetti jańalyq – halqymyzdyń burynǵydaı eshkimnen qysylmaı, kimmen bolsa da ómirdiń barlyq salasynda ıyq teńestire túskeni.

Анар ТӨЛЕУХАНҚЫЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Stokgolm sındromy

Jumyr jerdiń betinde sany jaǵynan bizden áldeqaıda kóp, alaıda táýelsiz el atanýdy mańdaılaryna jazbaǵan, ol oryndalmas armandaı kórinetin halyqtar az emes jeterlik. Jaratqannyń qalaýymen qolǵa tıgen táýelsizdik qazaq balasynyń eń bir asyl muraty edi.

Талғат БАТЫРХАН, Егемен Қазақстан

«Baı bolsań halqyńa paıdań tısin»

«Batyr bolsań jaýyńa naızań tısin, Baı bolsań halqyńa paıdań tısin». Kezinde aıyr tildi Áıteke bı aıtqan aqyldy sóz. Keler ǵasyrlarǵa da keter ǵaqlıa.

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Esi ketken eskini alady

Búginde avtomobıl degen burynǵydaı baılyqtyń, sol kólikti satyp alǵan adamnyń áleýmettik jaǵdaıynyń jaqsy ekendiginiń kórsetkishi bolýdan qalyp barady. Bir úıde eki, keıde úsh avtokóliktiń bolýyn, tipti keıbir jumyssyz júrgenderdiń de avtokólik satyp alýyn oǵan mysal retinde keltirýge bolady. Osy oraıda avtomashınalardyń sonshalyq kóbeıip ketýiniń syry nede degen saýaldyń týyndaýy da zańdy. 

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Qala jáne qazaq

Astana – jastar qalasy. Qala kóshelerinde kele jatyp aınalańa qarasań kóbinese jastardy kóresiń. Demek, Astana – bolashaqtyń qalasy. Osy Astana arqyly qazaqtardyń qala halqyna aınalyp kele jatqandyǵyn jáne aınala alatyndyǵyn anyq baıqaýǵa bolady.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу