Ұстаз әлеуеті һәм бәсекеге қабілетті шәкірт

Мен еліміздің бас газетін қалт жібермей оқып отырамын. Әсі­ре­се, соңғы кездері газет беттерінде «Тәлім», «Білім» айдарымен жарық көріп тұратын мақалалар, пікірлесулер, ойласулар ме­н­ің ұстаз ретінде көкейімде жүрген ойларыма түрткі болды.
Егемен Қазақстан
29.03.2017 6531
2

Бү­гінде жас ұрпаққа жаңаша білім беру, ұлттық тәрбие үрдісі, ғы­лым саласы қоғамымыздағы ең өзекті мәселеге айналып отыр. Ұстаздар мен тәрбиешілер, тіпті, кітапханашылар да өз ой-пікірлерімен сіздер арқылы көпшілікпен бөлісу мүмкіндігіне қол жеткізді. Әрине, бұл өте қуанарлық жағдай.

«Тә­лім» бетінде мақтааралдық әріптесім Махамбет Са­пар­мұ­ратов айтқандай, мен де «Қызыл кітапқа» кірудің аз-ақ ал­дын­да тұрған санаулы ұстаз ер-азаматтардың бі­рімін. Сон­дық­тан, елімнің азаматы, ұстазы ретінде ой-пікірімді білдірсем деп едім.

Ғылым мен білім, ұлт­тық тәрбие мәселесі қай кезеңде де қоғамдық да­мудың алғышартындай. Әр ел өз жүгін өзі көтеріп б­а­­ра жатқан дәу­­ір­де тәуел­сіз­­діктің жаңа мүм­­кін­­дік­те­рін тиімді пайдаланып, ұр­­­паққа дұрыс бағыт-бағ­дар беру – маңызды мәселе. Елі­міздің дамуымен өркениетке қол жеткізуінің жал­­ғыз жолы – ұлт бо­лашағын ұлт­тық тәрбие және жа­ңашыл білім нә­­рімен сусындату. Бұл өздігінен ше­­­шіле қоймасы белгілі.

«Бір жылдығын ойлаған күріш өсіреді, он жылдығын ойлаған тал егеді, ал жүз жылдығын ойлаған өне­гелі ұрпақ тәрбиелейді», деп дана халық бекер айтпаған. Елу, жүз жыл өткеннен кейін ұр­­пақ­та­­рымызды нендей күйде, қан­дай кейіпте көреміз, олар кім бо­­­­­лып өмір сүреді, қай тілде сө­й­­­­­­­­л­ейді, кімнің ұрпақтары­мыз деп мақтанады?.. Міне, саналы­ аз­­а­­­­­мат­ты осындай сұрақтар ма­­­­за­­­ла­са таң қалмаймыз. Кө­ке­й­­кес­­­­ті сұрақтардың түй­­­інін тар­қа­­­татын бір ғана тұлға бар. Ол кә­­­сібін жан-жақты мең­гер­ген, қыз­­­­метіне адал, ұрпақ ті­­­леуқоры, дү­­­­ниетанымы жоғары, ар-иман би­­і­­гін аласартпаған ұлы мәртебелі Ұс­­­таз! Оқушы жү­ре­гіне ізгілікті, мей­­­­ірімділікті, ада­м­гер­ші­лікті сі­ңі­­ретін парасат иесі – мұғалім ғана жау­­апты сәтте өз сөзін ісімен дә­лел­деп бере алады.

Білікті мұғалім қайдан шы­ға­ды? Бүгінгі мұғалім біліктілігі өз ма­­мандығын ғылыми тұрғыда терең иге­­ргендігімен, өз жұмысын жақсы білетіндігімен және де әр сабағын тәуелсіздік тарихымен ұтымды ұштастыра алатындығымен тығыз байланысты. Мұғалім мәртебесі педагогикалық тынымсыз ізденіс, еңбекқорлық арқылы оқушының санасына, қиял әлеміне серпін, күш-жігер ұялата алуымен де ма­ңызды. Жаңа көзқарас, соны пікір оқу­шыны алға жетелейді, ойын шың­дайды, қиялын ұштайды.

Сабақ барысындағы әр жа­ңа­лық, қисынды ой-пі­кір, қызықты сұх­­­бат оқушы ой-өрісімен үй­ле­с­-

се, үн­дессе, сеніміне ие бол­са, он­дай ұстаз-мұғалім өз ісі­нің хас ше­­бері. Сабақ барысында оқушы қа­былдауына жеңіл, түсінікті, сыйым­ды ақпарат жүктеп, өзіндік ой-пікірін, сыни көзқарасын жетілдіру, да­мыту басты мақсат. Шәкіртіңіз сіз­­дің ақпараттарыңызға өзіндік ой ай­­та алса, сыни көзқарасын білдіре ал­са, ғылыми қисынды түсінігін дә­­л­елдей алса бәсекеге қабілетті тұл­­ға болып шығуына сеніммен қа­рауға болады. Бәсекеге қа­білетті шә­кірт шығу үшін мұ­ғалімнің өзі білім бәсекесінде ал­да болып, шы­ғар­машылық мүм­кіндіктерін заман талаптарымен ұштастырып, тиім­ді пайдалана білуі қажет. Ин­теллектуалдық білімін, қа­рым-­қа­­­білет әлеуетін пе­да­го­гикамен үй­лестіріп, шен­дес­­тіріп отырса, мұ­ғалім ұтады.

Бүгінде өміріміз ақпараттық тех­­нологияларға тәуелді. Жылдам жет­кізу, жыл­дам қабылдау, жылдам ойлау, қысқа шолу, қысқа қай­ыр­у бе­лең алып барады. Жастар са­­на­сы, ойы, түсінік-пайымы осыған қарай бет ал­ға­ны қа­шан?.. Соның салдарынан оқу­шыларымызға тағат тауып, төзімділік танытып, бір көркем шығарманы үйде немесе мектеп кітапханасында толық оқытып шығу мүмкіндігінен айырылып қалғандаймыз. Бәріне себеп – сол баяғы уақыт тапшылығы,  оқушыларға қойылатын мек­теп­тегі пәндік талаптар мен мін­деттердің шектен тыс көбеюі. Әй­теуір, бас­қа­­сына уақыт табылса да, рухани же­тілудің көзі – кітап оқу­да оқу­шы­лар әдеттерінше «жыл­дам» бола ал­май отыр.

Ғасырымыз білімі мен ғылымы оз­ған жұрттарға көп мүмкіндіктер бе­ріп отыр. Ғылым да, білім де жал­пыадамзаттық ортақ бай­лы­ғы­­мыз. Сондықтан, ғылымды игеру мен білімді жетілдіру, ұрпақ игі­лі­г­іне мейлінше пайдалану саналы қоғамның, өресі биік аза­мат­тың құндылығына ай­налуы тиіс. Ел­басының «ХХІ ға­сырда біл­імін да­мыта алмаған ел­дің ты­ғы­рыққа тірелері анық», деп ай­т­қан пікірі өте орынды.

Кемел келешегіміз – ұр­па­ғы­мыз­дың тәрбиелік мәдениеті, бі­лім алуы мен ғылымды қалай иге­руіне байланысты. Біз ХХІ ға­сыр­дағы жаһанданудың ең қиын ке­зеңіне аяқ бастық. Жаһандануға шы­дас беру – ұлттық болмыс-бі­тімі тұтасқан, таным-түсінігі берік, білім мен ғылым, даму жолын дұ­рыс таңдаған елдің ғана қо­лынан ке­леді.

Болашағымыз бі­лік­тілік әлеуеті зор педагог пен жігерлі жас­тар­дың қолында. Бәсекеге қа­бі­лет­ті ұ­с­таздан бәсекеге қабілетті шә­кі­рт тәр­бие­ле­ніп шығатыны кү­мә­н­сіз. Сондықтан, бай­ыр­ғы берекеміз қайта ора­­­лып, мем­ле­кет пен қоғам ал­дын­­дағы абырой-бе­­деліміз қайта жаң­­ғырса екен деген тілегім бар. Бі­лімге болысқан, ақыл­ға то­лыс­қан, жақсылыққа жуыс­қан  ұстазға қашанда қам­қорлық пен қолдау қажет.

Арман Нәдірбаев, 

Сарыкемер ауылы

Н.Киікбаев атындағы мектеп-гимназияның қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

Жамбыл облысы

Байзақ ауданы




СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

23.02.2019

Бүгін еліміздің басым бөлігінде тұман түсіп, көктайғақ болады

23.02.2019

Бадминтоннан әлем кубогі: қазақстандықтар жұптық сында келесі кезеңге өтті

23.02.2019

Юлия Галышева Жапониядағы әлем кубогі кезеңінде қола жүлдегер атанды

23.02.2019

Елордада ашық құдықтар мәселесі қалай шешілуде?

23.02.2019

Астанада әскерге шақырылушыларды медициналық куәландыру мәселелері талқыланды

23.02.2019

Қоғамдық қабылдауда ақтөбеліктердің мыңнан астам мәселесі шешілді

23.02.2019

ТМД құрылысшылары баға белгілеу саласында тәжірибе алмасты

23.02.2019

Жас теміржолшылар республикалық «Jas qanattar»  форумына қатысты

23.02.2019

Қостанай облысында өткен жылы өңдеу өнеркәсібінің өсімі 5,8 процентке артты

23.02.2019

Мақсат - әр тұрғынға отыз шаршы метр баспана беру

23.02.2019

Қызылорда облысы Полиция департаментінің жеке құрамы үшін гарнизондық жиын өтті

23.02.2019

Лондонда қазақстандық боксшы қарсыласын нокаутқа түсірді

23.02.2019

Павлодарда  «Ұзақ өмір сүру орталығы» ашылды

23.02.2019

Ұлттық нейрохирургия орталығында түрлі науқастар тегін қаралды

23.02.2019

Кетіп жатқан әкімге «кетпе» деді 

23.02.2019

Полиция департаменті тұрғындарға арналған кеңсе ашты

23.02.2019

Майқайың кентінде өрт сөндірушілер газ толы баллондарды алып шықты

23.02.2019

ҚХЛ: Тұрақты біріншілік аяқталды

23.02.2019

Михаил Кукушкин жартылай финалға шықты

23.02.2019

Еуропа лигасының жеребесі тартылды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Александр ТАСБОЛАТОВ, «Егемен Қазақстан»

Jol erejesinen buryn, saqtyq kerek

Jasyratyny joq, ózimizdiń bir áriptesimiz, Qaraǵandy tas jolynan Astanaǵa kirer tusta keshqurym, ıaǵnı alageýim shaqta kóligimen bir adamdy basyp ketti. Ol jaıaý júrginshi jolaǵymen júgire basqan jandy kórmeı qalǵan. Qansha jerden kinásin moıyndasa da, ol – jaýapker. Sebebi jaıaý júrginshige arnalǵan jolaqta ereje buzdy. Toqtamady. Al toqtar edi, biraq adamdy kórgen joq. Mine, endi mundaı jaǵdaıda kimge kiná artasyz? Jaıaý júrginshi de opat boldy, júrgizýshi de qamalady.

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Tyıym men tıyn

Toı-toımalaqta tún jamylyp óner kórsetetin kámelettik jasqa tolmaǵan, ómirleri aq paraqtaı taza, kóńilderi aq bulaqtaı móldir kishkentaılarymyzdy jasyna laıyqsyz kıindirip, boıandyryp kópshiliktiń aldynda shyǵarý, án saldyrý – qý aqshaǵa qunyqtyryp qoıǵan ata-analarynyń kinásinen. 

Бақытгүл САЛЫХОВА, педагогика ғылымдарының кандидаты

Qorqynyshty mıkroplastık

О́tken aptada Eýropalyq odaq úkimeti óndirýshilerge mıkroplastıktiń barlyq túrin óz ónimderinde qoldanýǵa tyıym salǵanyn estigen bolarsyzdar. Mıkroplastıktiń ne ekenin bilesiz be? Osyǵan deıin kóp mán bermeppiz. Sóıtse mıkroplastık − sıntetıkalyq polımerlerdiń kishkentaı bólikteri, bul kóptegen zattyń quramyna kiredi: kúndelikti kıetin kıimimizde de, kir jýatyn untaqta da, saǵyzda da bar eken.

Анар ТӨЛЕУХАНҚЫЗЫ, «Егемен Қазақстан»

«Jeti jarǵy» jıen jaıly ne deıdi?

Qarǵa tamyrly qazaqta jıenmin dese qolq etpes jan joq shyǵar, sirá. Tipti, naǵashyǵa aıtar oıyn «tuzdyqtap» jiberse de, basynan sóz asyrmas nebir adýyn minezdiniń ózi jıen ǵoı, aıta beredi» dep kúlip, bas shaıqaǵannan artyqqa barmaıdy.

Бекен ҚАЙРАТҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Rýh jaıly áńgime

Marqum alashshyl tulǵa Aqseleý Seıdimbektiń «Rýhy azat halyq qana uly ister atqara alady» deıtin myzǵymas ustanymy boldy. Osy uǵymdy Ahań ári qaraı tápsirlep: «Rýhsyz halyqty altynǵa bólep qoısań da báribir, rýhy myqty qaýymnyń aldynda eńkish tartyp turady. Rýh degenimiz ol kózge kórinbeıdi, halyqtyń gendik bıosferasynda bolatyn úreıdi jeńý qýaty. Úreı qan arqyly urpaqtan urpaq jalǵasyp kete beretin asa qaterli qubylys. Qandaı bir qaýymnyń rýhanı erkindigi (táýelsizdigi) halyqtyń boıyndaǵy úreıdiń az-kóptigimen ólshendi» deıtin edi jaryqtyq.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікір қосу